vitamine b12 spuiten, wanneer merk ik iets?

Ik krijg nu sinds een week elke dag een injectie B12. Ik merk alleen nog niks. Ik ben nog steeds erg vermoeid en heb last van kou en tintelingen en mijn mond brandt geregeld. Na deze week krijg ik elke week een spuit en na een maand elke maand weer een spuit.

Momenteel ben ik ziek thuis (al bijna 3 weken) en zo lang ben ik nog nooit ziek geweest. Ik wil graag weer werken maar heb totaal geen energie in mijn lijf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (3)

Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Als je ook nog is over gaat piekeren, kan je overspannen raken. Blijf kalm, zoek ontspanning op, en laat je lichaam weer op kracht komen. Heb het zelfde mee gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf soms ook lage B12. Ik heb in mei weer een kuur gehad.
Ik kreeg toen elke week 1 spuit. Elke dag is erg veel! Hoe laag is je B12 wel niet?
De eerste keer dat ik een kuur kreeg, ging het erg slecht met me, en het duurde een tijd eer ik wat merkte.
Het kan gewoon zijn dat (wat iemand anders ook zegt) je lichaam er slecht aan toe is, en moet herstellen.

De tweede keer dat ik een kuur B12 kreeg, ging het nog niet zo slecht met mij, en toen voelde ik na 24 uur al effect.
Het kan dus verschillen.
Ik weet niet of je nu niks of weinig doet? In dat geval zou je voorzichtig kunnen proberen elke dag wat op te bouwen. Als je nu bijvoorbeeld de hele dag niks doet, probeer anders dan morgen eens een blokje van 5 minuten te lopen.
Je kan ook lamlendig worden van niets doen.
Probeer geduld te houden, door te denken: ik moet weer werken, ik MOET weer beter zijn, schiet je niets op.
Je kan wel denken: ik WIL me graag beter voelen.
Probeer niet alles in 1 keer weer te doen, maar kijk of je misschien langzaam weer wat op kan bouwen.
Wees dan ook tevreden met wat je wel doet!
Als je morgen een klein beetje meer kan doen dan vandaag, mag je trots op jezelf zijn....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook last van beginsverergering hebben, als je een tekort hebt is het belangerijk dat je niet stopt met injecteren tot dat de oorzaak is gevonden en anders is het levenslang injecteren. Je hebt ook geen goede opstartbehandeling! 5 weken lang 2 keer in de week en daarna naar 1 keer in de week als je er klaar voor bent en dan langzaam afbouwen naar 1 keer inde maand, elke dag heb je niets aan..
Word lid van het forum van stichtingb12tekort.nl daar krijg je antwoord op al je vragen