Kun je humor leren?

Heb je, buiten je ouders en vrienden om, een school (voor clowns wel geloof ik)? Kun je het erven? Imitatie? Zowel het kunnen lachen om bepaalde grappen/situaties als het vertellen/creëren ervan.
Dit geld eigenlijk ook voor irritaties (zoals niet tegen het geluid van krakend plastic kunnen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

nee, je moet het opmerken. Iets IS niet grappig, maar dingen worden grappig gevonden, door mensen die de humor ergens van inzien. De definitie van wat grappig is bestaat niet. Mensen gaan om de meest uiteenlopende redenen lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Op de Kleinkunstacademie doen ze hun best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kun je leren... Heel simpel, hoe meer je afstand kunt nemen van je eigen persoon, hoe meer humor dat je hebt... Erven kun je dat enigzins, hebben je ouders humor dan is de kans dat jij dat van hen leert wel groter uiteraard...

Nee irritaties is reeds aangeleerd gedrag... Dat kun je dan weer wel afleren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga maar in op je eerste vraag.
Nee, humor kun je niet leren. De armzaligen die er zonder geboren zijn, blijven de rest van hun leven humorloos.
Het is niet anders.
14 jaar geleden
Humor moet in je zitten. En als het er niet inzit, kan niemand dat er instoppen. Je kunt wel leren om clown te worden, maar dat wil niet zeggen dat je daardoor humor krijgt. Kijk maar naar Bassie en Adriaan, dat zijn gewoon acteurs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ow ja die zijn erg...+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil het graag van een andere kant belichten. Een kant die ooit de mijne was.

Wel eens afgevraagd of de mens die grappig overkomt ook werkelijk humor heeft. Vaak wordt humoristisch en grappig geassocieerd met 'geen problemen hebben en onbezorgd in het leven staan'.

Het kan ook tegenovergesteld zijn. De vraag is dan: De clown die hij speelt is dit om anderen te plezieren, of is het een schreeuw om aandacht? Bij mij was dit het laatste. Ook mijn ouder 'dacht' dat ik het leven met een lach nam maar de waarheid lag anders.

Conclusie: Baseer je oordeel niet alleen op dat wat je meent te zien.
Ik realiseer me wel dat het niet direct een antwoord op je vraag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het niet in je zit kun je het wel proberen te leren maar je moet het wel een gedeelte in je hebben om echt grappig te zijn!