Helpen de polsbandjes van Sea-Band tegen reisziekte?

Het bedrijf Sea-Band claimt door middel van het aanbrengen van twee polsbandjes, waarbij druk wordt uitgeoefend op het zogeheten 'Nei-Kuan' punt in de polsen, misselijkheid (door bijv. reisziekte) te kunnen verhelpen. Werkt dit echt? Heeft iemand hier ervaring mee? Zie http://www.sea-band.com/UK/uk_netherlands.htm voor informatie over het product.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat denk je zelf? Kwestie van geloven, denk ik.

Antwoorden (6)

mijn zoon is wagen ziek, en door het dragen van deze pols bandjes, heeft hij nergens last meer van, dus werken ze wel.. maar hoe het presies werkt dat weet ik niet !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoorde van onze kleindochter de zelfde positieve ervaring.
Het veroorzaakt een constante druk op enkele drukpunten in je pols.
Ze had er altijd erg veel last van en nu totaal niet.
Een aanrader dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit niets in of op dat armbandje dat enigszins werkzaam op het lichaam zou kunnen zijn. Wel op de hersenen, dat heet geloof en autosuggestie. Dus als je er in gelooft dan helpt het, maar je kunt dat ook iemand wijsmaken met een ander voorwerp. Oplichterij, vind ik, helemaal omdat er "clinically proven" opstaat, daar zou tegen moeten worden opgetreden.
14 jaar geleden
Volgens de gebruikers van dit product wel. Als je kijk bij de recensies van www.drogisterij.net zie je positieve reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken dit product niet, maar kan me voorstellen dat het zou kunnen werken. Er lopen energiebanen door je lichaam, en daar kan je invloed op uitoefenen, denk aan acupunctuur met naalden of massage op bepaalde plekken in de energiebanen.

Ik was enkele jaren terug in een bus in Schotland waar een kind ook een soort bandje om de pols had met metalen stukjes erin, misschien is het iets vergelijkbaars. De moeder vertelde me dat het tegen misselijkheid is, en dat je ook zelf met je vingers op die plek in je pols kan 'knijpen' en dat ook helpt.
Zeg maar op de voor- en achterkant van de pols in het midden qua breedte aan beide kanten 1 vinger redelijk sterk in de huid duwen (mag redelijk pijnlijk zijn) en paar seconden vast houden.
Bij mij helpt het goed. Als ik misselijk ben voel ik me heel zweverig ofzo en niet stevig in mijn energie, zo knijpen maakt dat ik me steviger in mijn energie voel staan, maakt de misselijkheid minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkt, komt omdat er constante druk op een bepaald punt in je lichaam komt, dit in verbinding staat met je evenwichtsorgaan. (soort van acupunctuur) zonder bandjes zit mijn zoon vaak kotsend in de auto.
een jaar geleden