Wat te doen bij een bloedblaar?

Ik heb gisteren met gym een bloedblaar opgelopen, kan ik dit gewoon laten zitten? Ik zie namelijk niets in doorprikken o.i.d.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.5K

Antwoorden (7)

Niets doen is het beste... Het bloed wordt gewoon opgeruimd en zoals met zoveel zingen kan het lichaam het op de beste manier als het zijn eigen gang mag gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het behandelen van een bloedblaar hoeft niet door een arts te gebeuren. In de basis worden alleen loopblaren geprikt als dat noodzakelijk is onder de gegeven omstandigheden. Het verschil tussen een gewone en een bloedblaar is dat er bloed bijzit. Er is dus een bloeding vanuit een bloedvaatje. Als je hem open maakt heb je dus een verbinding met de buitenlucht. Hierdoor kan er alsnog een infectie ontstaan. Dus netjes en steriel werken. Dan is er verder niets aan de hand.

Toegevoegd na 18 seconden:
T.o.v. de behandeling van een "gewone" blaar brengt de behandeling van bloedblaren extra risico's met zich mee. En dus meer mitsen en maren/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker niets aan doen, gaat vanzelf weer weg! Beetje geduld en misschien een pleistertje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet doorprikken. Gewoon laten voor wat het is. Onder de blaar is het schoon, bacterie vrij. Door hem nu kapot te prikken kan er vuil bij komen en gaat het waarschijnlijk ontsteken.

Het is even doorbijten maar het beste wat je kan doen. Na een paar dagen is de druk eraf en trekt die weer weg.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet kapot prikken maar wel doorbijten?? ;-))
Een bloedblaar mag je nooit open prikken!
Dan heb je een grote kans op infecties en dergelijke.
Gewoon laten zitten dus, hij droogt vanzelf uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de bloedblaar openen met een steriele naald, bij voorkeur een injectienaald. Dat doet geen pijn. Als het bloed er uit is, zal de blaar iets sneller genezen, omdat het bloed niet allemaal opgeruimd hoeft te worden. Er bestaat natuurlijk een grotere kans op infectie, maar als je voorzichtig bent zal de wond niet infecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je er geen last van hebt kun je m gewoon laten zitten,anders een klein speldenprikje in geven dat de druk eraf kan