Hoe kan ik wachtwoorden vergeten?

Sinds een paar maanden weet ik de wachtwoorden van een grote pestkop op school.
Ik kan dus in principe in de mailbox, chats,cijfersystemen komen.
Omdat dit een pestkop is en ik het wachtwoord weet, wil ik dit graag vergeten.
Maar dat lukt niet echt, elke keer als ik de pestkop zie dan spoken die codes in mijn hoofd rond.
En ik heb echt een verleiding om in te loggen op de pestkop's account.
Ik heb een keer geprobeert of ik erin kon, ja dat lukte.
Sinds toen durfde ik niet meer in te loggen.
Maar aangezien dit een pestkop is, is de verleiding wel erg groot.
Maar ik wil het het liefst niet doen.

Hoe ik ze ben te weten gekomen?
Nou, deze persoon heeft een dom wachtwoord en moet niet zo slordig zijn.

Hoe kan ik ze toch vergeten?
Ik wil niet toegeven aan de verleiding.

Toegevoegd na 9 uur:
Heel dom wachtwoord, d'r eigen naam.
En ik weet niet hoe ik de wachtwoorden moet veranderen van de mailbox.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je maar niet op zijn account gaat, hoef je niets te doen met dat wachtwoord. Wat ook kan (heb het een paar keer voorbij zien komen) is inloggen met dat wachtwoord, vervolgens wachtwoord veranderen in iets wat je zomaar intypt (dus zonder dat je het weet). Vervolgens kan hij niet meer inloggen en zal zijn wachtwoord gereset worden, omdat hij naar de ICT-beheerder is gegaan en jij weet zijn wachtwoord niet meer. Klinkt een beetje apart, maar heb dit een paar keer gezien vroeger als 'straf'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie oplossing!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik echt geniaal dat met dat wachtwoord veranderen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan weet deze persoon toch dat ik erin ben geweest.
En trouwens, ik weet ook niet hoe?

Het beste antwoord

Oooh wat ben ik slecht.... Godsgruwelijke hekel aan pestkoppen.
Let op he! Ik zeg niet dat je dit moet doen, maar het is een optie (:-))

Je kan natuurlijk inloggen in zijn mailbox en een mailtje maken die je naar iedereen in de klas stuurt.
Een stukje tekst als:

Beste klasgenoten en leerkrachten. Zoals jullie weten heb ik vaak vervelend gedrag. Ik pest veel omdat ik eigenlijk best wel onzeker ben over mijzelf. Door anderen te pesten compenseer ik eigenlijk mijn eigen tekortkomingen.

Ik ben nu bezig met mijzelf te herstellen en ik zal proberen het pesten te laten. Ik begrijp nu dat pesten niet de oplossing is en ik zal proberen dit te voorkomen.

Mocht ik weer eens onbewust of bewust gaan pesten, willen jullie zo vriendelijk zijn om mij te wijzen op dit mailtje, waarin ik beloof dit niet meer te doen.

Het is voor mij best moeilijk en ik hoop, ondanks mijn gepest altijd, dat jullie begrip hebben voor mijn situatie en daar waar nodig corrigerend optreden. Ik reken op jullie steun en begrip voor mijn onzekerheden.

Groetjes "pestkop"
---------------------------

Jullie hebben last van die pestkop. En met een mailtje als dit, ook al is het niet van hem zelf, is de kans dat zijn pesten echt gaat afnemen. Dus als ik jou was, ga alstublieft toegeven aan jouw verleiding.
Nee, het is misschien niet netjes, maar JA het is noodzakelijk.

En bijkomend voordeel: Hij zal zijn wachtwoorden veranderen, dus jij ook weer rust in het hoofd.

Ik wil je nergens toe aan zetten maarre, hoe eindigt die reclame van die Energiemaatschappij ook al weer? Iets met gewoon en iets met doen... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is de beste oplossing. Haha. +++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijns inziens ook. Je beledigt hem ook weer niet, maar pakt wel het probleem van het pesten aan. En je hoeft hierna zijn wachtwoorden ook niet meer te onthouden.
Soms is harde aanpak met een stukje misleiding nodig om een bully te doen inzien dat hij fout is.
Het doel heiligt de middelen in dit geval. Althans, mijn bescheiden mening dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk maar slecht idee!
Ten eerste verlaag je je tot het niveau van mr. pestkop, en dat wil je niet!
Ten tweede, als ze er achter komen, krijg jij straf en heeft hij er zelfs lol van en zal jou nog meer pesten.
Ten derde weet je niet of het sowieso al averechts werkt! Eerdere oplossingen van wachtwoord veranderen of een anoniem mailtje zijn beter! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@jaank85, nee je verlaagt je niet tot zijn niveau. Je pest hem niet terug, maar je wijst hem terecht op een "subtiele" manier. Boven een pester staan werkt niet. Dat is alleen maar voer om meer te gaan pesten. Hij moet eens heel goed op zijn nummer gezet worden en zelf ondervinden wat bepaalde acties teweeg kunnen brengen. Dit keer is hij de ontvanger van een emotie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit echt een meesterlijk antwoord! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik kon plussen zou ik het doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtig, doen! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt een leuk antwoord, ik doe het denk ik toch niet maar als ik het deed zou ik die tekst gebruiken.
Echt orgineel. 10+ van mij :)
Thanks

Andere antwoorden (3)

ja het is mogelijk om ze te vergeten maar denk dan niet de hele tijd: 'ik moet ze vergeten, ik moet ze vergeten, ik moet ze vergeten' want dan denk je er juist aan. doe rustig en vind veel afleiding want na een tijdje vergeet je het vanzelfs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur hem anoniem een mailtje dat hij zijn wachtwoord moet veranderen, zet in dat mailtje het wachtwoord want dan gelooft hij je. Niet echt een manier om het te vergeten maar wel een manier om de verleiding voor jou weg te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie!
Ik was al aan het nadenken over een anonieme manier, via een briefje of zo maar dan kun je weet betrapt worden...
Anoniem via de mail had ik nog niet bedacht!
ZO zou ik 't doen als ik jou was!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste alternatief!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe stuur je dan anoniem een mailtje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ziet hij toch je ip nummer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dan kun je het ip nummer zien.
Oh, dit zou het slechtste in mij naar boven halen!
Wat goed van je hoe je hier over denkt! Klasse!

Ik denk niet dat je dit wachtwoord kunt vergeten, zeker niet omdat je zegt dat het een dom wachtwoord is. Dan zal het ook wel gemakkelijk te onthouden zijn.
Je kunt wel deze persoon onbelangrijk maken voor jezelf zodat je interesse in de pestkop's account minder wordt of zelfs weggaat.

Ik zou niet tegen deze persoon zeggen dat jij zijn of haar wachtwoord weet, want als het zo'n grote pestkop is zoals jij zegt, gaat ie je misschien van dingen de schuld geven die je niet hebt gedaan.