Hoe kan je een snotneus direct verhelpen?

Zie: Titel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook inderdaad sochtends op school! En ik en zeker niet de enige, je hoort om de seconde iemand zijn neus ophalen hihi :p
Komt denk ik doordat je in de kou moet fietse en daarna weer in een warm lokaal zit (te snelle temperatuur verschil)

Antwoorden (7)

Even flink uitsnuiten. Dan kan je het direct verhelpen.

Echter na een korte tijd stroomt het weer vol met snot uiteraard, want een verkoudheid moet je uitzieken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms heb ik een snotneus terwijl ik niet verkouden ben en het gaat nirt weg als ik snuit :s blijft maar kome , heel irri
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ben je ergens allergisch voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist t wel! Het gebeurt altijd sochtends op school! Rede om niet naar school te gaan =D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) Die allergie is goed te verhelpen, kwestie van gewenning, hoe meer je in de allergische omgeving verblijft hoe beter het gaat....;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neus ophalen is beter.
Een zakdoek bij de hand en af en toe snuiten. Ik weet niet als er een directe manier is om het te verhelpen misschien een kopje thee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitsnuiten en neusspray
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct, het werkt direct. Wel mee oppassen, ik krijg er zelf behoorlijk last van in mijn ogen/neus/keel dus ik gebruik het alleen in 'noodgevallen' als ik echt moet slapen en het zonder spray niet lukt. Overdag is de snotneus meestal toch minder erg.
De georg van gesneden ui werkt goed, leg de ui snippers op een schotel naast je bed als je gaat slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Otrivin Duo neusspray, werkt super. Geeft snel meer lucht én stopt snot-productie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken twee oplossingen voor een loopneus, maar je zult er wat mee moeten experimenteren om te zien of en hoe het bij jou werkt.
1. neem een fohn (of een verfbrander) en adem ca. 5 minuten zulke hete lucht in (via je neus) dat je net je neusvleugels niet verbrandt. Langzaam en diep ademhalen.
2. meng lauw water met veel zout, en snuif dat op uit de palm van je hand. Daarna je neus snuiten, en dit een keer of 5 herhalen.
Beide methoden werken op de slijmvliezen van je neus, en zijn niet schadelijk. De loopneus komt na ca. een uurtje weer terug, maar minder heftig is mijn ervaring. Dan kun je de behandeling gewoon herhalen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een poosje in een goed hete sauna gaan zitten werkt ook heel goed, maar dat is in feite hetzelfde als onder 1. hierboven.
12 jaar geleden
als de snotneus veroorzaakt is door verkoudheid, is dat een goed teken, het slijm komt los en dat betekend dat je bijna van je verkoudheid af bent, nog even snotteren dus.