Hoe is het mogelijk dat ik door het slikken van kiezelaarde-capsules in één klap van het nagelbijten af ben?

Ik begon met slikken van die capsules omdat ik erg haaruitval had door medicijngebruik. Ik heb heel mijn leven nagels gebeten en dacht altijd dat dat door de zenuwen kwam....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Dit is wel heel interessant.

Mijn ene (volwassen) zoon heeft ook moeite met het stoppen met nagelbijten.
Ik zal hem eens een pot kiezelaarde kado doen.

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen.
Je mist iets in je lijf, dat is silicium, nodig voor een goede
haar en nagelgroei.
Dat voel je onbewust.
Dan ga je knauwen aan dat deel wat niet goed zit.
Het knaagt, dus je gaat knagen.

Als je het tekort aanvult, dan is het gemis er niet meer en dus ook het knagende gevoel niet mee.

Ik laat mijn zoon het toch ook testen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
interessante theorie van momopoyolo, ik zat zelf ook al mijn hersens te breken hierover...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het ook reuze interessant! mijn haar breekt sinds mijn bevalling constant af en bovenop wordt het steeds dunner. daarbij bijt ik ook ontzettend op mijn nagels, vreselijk lelijk!
waar koop je die capsules en zijn ze duur?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kocht ze bij De Tuinen of een dergelijke winkel.
Kruidvat en Etos hebben ze niet.
Ze kosten ongever 10 euro voor 120 stuks.
https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/4677/Kiezelaarde-Calcium-Mariandl-120-capsules

Andere antwoorden (1)

niets is onmogelijk als je er maar in gelooft.
Een hap zand was waarschijnlijk goedkoper geweest, een flesje ingestraald water duurder.
Als het voor jou werkt: prima, ikzelf heb mijn bedenkingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf heb in ieder geval - in het verleden - hele goede resultaten gehad met het slikken van kiezelaarde met calcium voor duidelijk betere, sterkere nagels.