als ze heel ongelukkig op een oneffen ondergrond liggen wel (dan breken ze door het doorbuigen door je gewicht)
amigo
12 jaar geleden
Jazeker! Steek maar eens een duim op en laat iemand er op gaan zitten! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aah dat zal niet fijn zij ( voor allebei ;) )
Als je een tintelde en slapende vinger hebt dan kan dat zeker wel. Doordat je op dat moment geen gevoel in je vinger hebt en de vinger naar alle kanten kan vallen, kan je makkelijk je vinger breken als je erop gaat zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puur het gaan zitten op een vinger? Nee dat lukt nooit. Een mens is niet zwaar genoeg om de de vinger dmw compressiekracht te breken. Daarvoor is het vingerbot veel te sterk.

Enige manier om de vinger te breken doordat er iemand op gaat zitten is dmv rotatiekracht. Dus bv dat je jouw vinger onder een hoek van 45 graden op een stoel leunt, en het gewicht van iemand drukt op het het gewricht van een van de kootjes, dan zou deze kunnen breken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het beeld... Gedver!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah sorry Kyuzo.... Nu snap ik de minnetjes ook ineens :-))