Waarom ineens na drie weken al ongesteld?

Ben altijd zeer regelmatig ongesteld: 30-31 dagen
En nu ineens ben ik met de 24 dagen ongesteld. Gewoon een hele week eerder.
Hoe komt dit?
Maandag werd ik ongesteld en die twee weken er voor heb ik ongeveer 3 paracetamollen per dag geslikt omdat ik m'n ribben gekneusd had. Kan het daar aan liggen?

En wat kan ik van de volgende keer verwachten? Over vier weken of over drie weken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.9K

Het beste antwoord

Tijdens de eerste jaren is het normaal om je maandstonden onregelmatig te hebben.
Ook spanningen kunnen de cyclus ontregelen. Examens, met vakantie gaan, de eerste dagen op een nieuwe school, jouw ongeval (!) waardoor je ribben gekneusd zijn.... Dit alles kan de maandstonden sneller doen doorbreken of langer laten uitblijven. Dus geen zorgen maken, paracetamol heeft hier niets mee te maken. En wanneer je de volgende keer ongesteld wordt, dat zal je moeten afwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee het komt niet door de paracetamollen het kan best wel vaak veranderen ik sloeg zelfs een keertje over heel gek maar het kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De menstruatie kan door spanning onregelmatiger worden maar ook doordat je bijvoorbeeld grieperig bent. Het is helemaal niet abnormaal dat het dan een week eerder komt. En het kan ook zonder aanwijsbare oorzaak een keertje eerder of later komen of een keertje overslaan.
Het menselijk lichaam is geen machine.

Blijft het echter de komende maanden ook onregelmatig dan moet je natuurlijk wel even naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt veel voor en dat is niet iets om je zorgen over te maken. Het zijn de hormonen die dit veroorzaken.
Ook is niet te voorspellen wanneer nu de volgende keer is, afwachten dus maar.
Meestal komt het voor in de pubertijd en de overgang.
Deze hormonale schommelingen kunnen geen kwaad en gaan vaak vanzelf weer over.
Wil je toch weer regelmaat dan is aan de pil gaan de enige manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog jong bent (in de puberteit) is het vrij normaal als je een keer onregelmatig ongesteld bent. Het is niets om je ongerust over te maken.
Als het te lang onregelmatig blijft en je je zorgen gaat maken over iets ergers zou ik naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
das heel normaal hoor, Ik heb dat ook een x gehad , maar ik ben nog maar een half jaar ongesteld dus...