Waar kan ik terecht om een MRI-scan van mijn knie te laten maken ?

Volgens ziekenhuis Winschoten wordt dit ,betreffende een knie, niet meer gedaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dit zou ik als ik jou was even aan je huisarts vragen. In iedergeval aan degene die je doorverwezen heeft om dit te laten doen. Als ze helemaal geen mri van de knie maken, vraag dan naar de alternatieve behandeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Duitsland zijn er bedrijven die een whole-body-checkup doen. Daar word je helemaal binnenstebuiten gekeerd en wordt op alle punten gekeken hoe je er gezondheidstechnisch voorstaat.

Bij een aantal van die bedrijven doen ze ook MRI-scans.

Het kost een lieve duit, maar dan weet je ook alles wat er over je te weten valt.

De vraag is natuurlijk of je dat soort dingen wel wílt weten, en of je iets aan die kennis hebt. Met andere woorden, wordt door die kennis de kwaliteit van je leven vergroot, of juist verkleind?

Toegevoegd na 1 minuut:
De vraag is trouwens, *waarom* geen MRI-scans van knieën meer worden gemaakt. Goede kans dat men er achter is gekomen dat die scans geen meerwaarde hebben boven andere diagnostische technieken.

Vraag daar eens naar voordat je "zomaar" een MRI-scan laat maken, en daarmee wellicht onnodig veel geld uitgeeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag ook even bij je zorgverzekeraar,ofdat een verwijzing via de huisarts genoeg is.Wij werden eerst doorverwezen naar een orthopeet.Helaas werd er alleen een kijk-operatie aangeboden en geen MRI-scan.

Een MRI scan kan dus uitgevoerd worden in het ziekenhuis,maar er zijn ook speciale centra voor.In Rotterdam zit er een.Wanneer je besluit zelf te betalen,dan kan je er zonder gedoe terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit klopt, je moet hiervoor naar Groningen! Dit hoort een van de orthopeden in W's voor je te regelen, gewoon naar vragen indien ze er zelf niet over beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je gevraagd waarom het niet word gedaan ??
Of doen ze het alleen in Winschoten niet ??
Als dat laatste het geval is kun je zeker in Groningen terecht,in het UMCG of in het Martini.
Maar ik zou eerst navraag doen over het waarom niet,er is vast een reden voor en dan word er in andere ziekenhuizen misschien ook moeilijk over gedaan.