is een bmi van 16 weinig?

wanneer heb je ondergewicht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou maar beter wat meer eten!

Het beste antwoord

Het maakt wel uit of je een jongen of meisje bent.Ik heb een BMI van 13.
Ik heb groot ondergewicht( ik ben Anorexia-patiënt.)
Als je ongeveer mijn lengte hebt(1.70)
dan heb je met een BMI van 16 idd ondergewicht.
Je moet minimaal een BMI van 18 en maximaal een BMI van 21 hebben voor een gezond gewicht.
Mijn laagste BMI was 10.5 in het ziekenhuis maar toen was ik wel aan het doodgaan.
Ik hoop dat je verder geen problemen hebt hiermee,misschien ben je van nature mager,dat kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je draait er niet omheen, hè. :-) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Keesvi
Thanx!^^
Tja,gisteren zag ik opeens diverse vragen over BMI oa van iemand die vroeg of afslankpillen ook iemand met een gezond gewicht kunnen 'helpen'!
Helpen?Als je een gezond gewicht hebt?
Waar moet je dan bij geholpen worden?
Ik kan alleen maar proberen te ( blijven) waarschuwen.
Het schijnt dat het aantal mensen
met een eetstoornis explosief is gestegen.
Zelfs mannen met Anorexia(was toch eerst voornamelijk een vrouwenziekte) is de afgelopen jaren gestegen met 66%.
Hoe komt dat toch?
Ik heb zelf trouwens mijn weegschaal eruit gegooid,ik wil dat mijn dag niet meer laten verpesten.
Ik hoop dat ik hier ooit helemaal uit kom..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
^
|
Moet zijn:iemand die vroeg of iemand met een gezonde BMI ook geholpen kon worden met afslankpillen.
Ging echt over BMI.
Even voor de duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrouwen, met name puber- en adolescente meiden, lopen extra risico's, met name fysiologisch door de hormonale veranderingen. Als je bedenkt dat oestrogenen en insuline elkaar beïnvloeden dan vind je die gedachte al niet zo raar meer, al wordt je geïndoctrineerd met louter psychogene factoren als oorzaak. Bedenk ook dat vermagerde kankerpatiënten hetzelfde anorectische beeld vertonen als jij, klinisch gezien. Goed, dan spelen er geen factoren mee als bang zijn voor dik worden mee. Maar daarom zeg ik ook dat ondervoeding weliswaar een belangrijk gevolg is maar wel degelijk ook een belangrijke oorzaak, zo niet de hoofdoorzaak. En ondervoeding is niet hetzelfde als te weinig calorieën naar binnen werken. Mensen met adipositas hebben die ook verworven door ondervoeding. Dus waarom zouden jongens/mannen niet aan anorexia kunnen lijden? De kwaliteit, de volwaardigheid van de voeding speelt een cruciale rol bij eetstoornissen zoals anorexia, overgewicht en diabetes en dat zal nog wel even duren als we met zijn allen niet een stuk kritischer worden op onze voeding en op de voedingsindustrie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik was een lange tijd proana, heb een lage bmi maar ben alsnog wel gewoon dik. ik besloot gewoon langzaam en gezond aftevallen en verwijderde al mijn pro ana accounten. als ik zo snel wil afvallen ga ik wss ook sneller dood. het ergste was dat ik het deed voor een jongen, niet eens voor mezelf. op het laatst had ik pas door dat die jongen het niet waard was. ik eet nu wee gewoon, goed stevig ontbijt en avondeten of wat minder of gezonder. verder ga ik door met sporten. anorexia is het ech niet waard ! ben blij dat je er vanaf bent ! <3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er nog niet van af hoor..
was het maar waar.
Goed dat je gestopt bent met die ProAna site's.
Ik heb zelf diverse PB's gehad van ProAna's en ik wil daar echt niets mee te maken hebben.
ProAna's en Wannarexia's,ik ben daar klaar mee.
Ik ben bezig beter te worden.
Ik wil niet weer in het ziekenhuis belanden aan de sondevoeding(een slang door mijn keel,die vloeibare voeding in mijn maag pompte,vreselijk!!)
Ik wilde niet,maar de artsen zeiden dat ik levensbedreigend ondergewicht had,ik woog net iets meer dan 30 kilo.
Ik had hartritmestoornissen en zat in een rolstoel omdat ik geen kracht meer had om te lopen.
Jij deed het voor een jongen zeg je,bij mij is het onstaan door de ziekte en het overlijden van mijn moeder.
Als ik met mijn eetstoornis bezig was,hoefde ik de pijn om mijn moeders ziekte en later dood van mijn moeder niet te voelen.
Ik mis haar nog steeds zo erg...:'(
Ik kan nog steeds niet geloven dat ze er niet meer is..
Ik hoop dat jij lieve ouders hebt die je steunen en ik hoop dat je ooit een lieve jongen onmoet die om je geeft zoals je bent.

Andere antwoorden (4)

Een BMI-waarde van 18,5 of minder geldt als ondergewicht. Met een BMI van 16 ben je dus inderdaad (veel) te licht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sterker nog; een BMI onder de 16 geldt als ondervoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder de 18,5 : ondergewicht.

Tussen de 18,5 en de 24,9: normaal gewicht.

Tussen de 25 en de 29,9: overgewicht.

Tussen de 30 en de 39,9: Zwaarlijvigheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En boven de 40 ??
Eergisteren was er een man op teevee met een BMI van 66, dus je kunt nog een heel eind hoger. Levend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een BMI is dan denk ik overbodig, als je te licht of te zwaar voor de BMI meter bent zit je goed fout!
Dat ligt aan je leeftijd. Voor een zesjarige is een BMI van 16 prima, voor een veertienjarige iets te laag en voor een volwassene veel te laag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben eind augustus 14 geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongens moeten op hun veertiende een BMI van 16,25-22,62 hebben en meisjes van 16,73-23,34. Je hebt dus wat ondergewicht. Ik zet hierboven even de tabel die ik gebruikt heb. Hij komt weliswaar van een afvalwebsite maar vanwege die tabellen kun je ook heel snel zien waarnaar je moet streven.
Ik ben 15 en ik heb een bmi van 17.3.
dat is weinig, maar ik ben altijd al licht geweest en ik zit er niet mee. ik eet gewoon genoeg, en ik wordt toch niet dikker. dus ik zit er niet mee en ik voel me gewoon goed.
misschien ben jij ook gewoon van nature niet zwaar, dan is het toch niet erg? als je je soms heel slap en mager voelt, zou ik toch wat meer gaan eten. succes !