Hoe kan het dat puisten bij mij altijd op dezelfde plek terug komen?

Ik heb wel eens last van puisten, voornamelijk op mijn rug. Ook wel eens een keer in mijn gezicht. Maar één ding valt mij altijd op en dat is dat de puisten om de zoveel tijd weer op exact dezelfde plek terug komen. Dan knijp ik ze uit, gaan ze weer weg en dan 2 maanden later ofzo dan zit ie weer op precies dezelfde plek. Weet iemand hoe dit kan komen? Hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook last van, zeer irritant

Antwoorden (4)

als je een puistje uitknijpt (nu word t heel ontsmakelijk) komt dat spul snel in een andere porie. dat gaat weer ontsteken en daardoor lijkt het dat het weer op dezelfde plaats is . ik heb het zelf ook. het beste is om als je er een uitknijpt , het meteen te spoelen met water ! (absoluut geen Zeep!!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt ook doordat daar de huid vet is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een puistje is een onzuiverheid uit een talgklier.. Die onzuiverheid zoekt zich een gemakkelijke plek en dat is vaak dezelfde... Goed wassen na het uitduwen en een beetje tandpasta op doen dat zuivert beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een puist is een kleine ontsteking waarvan het vuil niet weg kan.

Ik denk dat je door uitknijpen het vuil eruit perst maar dat je de reden dat juist op die plek vuil opgesloten zit niet wegneemt. Die porie of dat stukje huid is blijkbaar een "zwakke"plek.

Je ziet ook vaak dat je een puist krijgt op een plek waar bijv kleding irriteert. (bandje of randje van je onderbroek bijv). Dan zorgt dat kledingstuk ook voor een verstopping met een puistje als gevolg.

Het enige dat ik nu kan bedenken is een speciale huidherstellende zalf smeren, bijv die ook helpt om wondjes te herstellen. Mogelijk kan die de huid plaatstelijk verbeteren.

Of scrubben daar, dat helpt dus vooral om de zaak "open" te houden door het verwijderen van huidschilfers
amigo