Waarom krult schaam haar altijd??

Ik ken niemand die geen krullend schaam haar heeft, ook al zijn de hoofdharen stijl. Hoe kan dit??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders prik het zo! Toegevoegd na 7 minuten:
Ff serieus.....krullend schaamhaar zorgt er voor dat het geen direct contact maakt met de huid, dus niet tussen de lichaamsdelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nooit (intiem) contact gehad met het aziatische ras?
De (bv) japanners en chinezen hebben allemaal recht of stijl schaamhaar en de begroeiing is ook anders verdeeld dan bij 'ons'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt me wel nieuwschierig als je zegt"ik ken niemand die geen" etc Hoeveel zijn dat er? Hoef je niet te zeggen hoor grapje, maar er zijn er ook die helemaal geen schaamhaar meer hebben. Jou wedervraag w.s. hoe ik dat weet? ra ra

Het beste antwoord

Ik ken wel iemand met stijl schaamhaar. *kuch*

Toegevoegd na 18 minuten:
Inmiddels heb ik het opgezocht. Haar groeit in zogenaamde follikels. De vorm van de follikel bepaalt de vorm van de haar die eruit groeit. Zijn ze rond en recht, dan groeit er een ronde, rechte haar uit. Androgene hormonen (hormonen die pas worden aangemaakt vanaf de puberteit) hebben invloed op de follikels in de schaamstreek, in je oksels en op je kin. De follikels veranderen onder invloed van die hormonen van vorm. Omdat de vorm van de follikels verandert, verndert ook de vorm van de haren. In de meeste gevallen gaan ze daardoor krullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

volgens mij ligt dit aan de structuur van de haar. Bij een dwarsdoorsnede is een schaamhaar is platter en een hoofdhaar rond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaamhaar is er om te koelen, dus het moet volume hebben, ronde haren gaan liggen en worden plat en daarmee is het alleen bescherming tegen oververhitting, zoals op het hoofd... Maar schaamhaar moet het vocht kunnen verdampen en kunnen koelen... Door by design de haren niet rond maar ovaal te maken, krijg je gekroes en volume, want die draaien omhoog, daardoor zou de lucht erdoor kunnen en het vocht kunnen verdampen en daardoor kunnen koelen... Daarom zijn die haren ovaal van vorm...

Dus het is geen bug maar een feature... Het is zo ontworpen om volume te maken, en dat krijg je alleen al door de haren ovaal te maken van doorsnede...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaamhaar krult en is ook dikker en stugger dan hoofdhaar. Krullend, dikker en stugger haar groet precies op plaatsen waar lichaamsdelen tegen elkaar schuren. Door precies daar te groeien, zorgen die krullende haren er beter dan "rechte"haren voor dat er geen direct contact tussen dielichaamsdelen ontstaat en dat die dus niet geïrriteerd of "oververhit" raken.

Bron:
Is zoenen ook seks? : vragen van en voor kinderen over seks. Door Dirk Musschoot ; met ill. van Caroline Heens.
Responding Institution: al@din IB Algemeen

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaamhaar lijkt meer qua structuur en kleur op de wenkbrauw dan hoofdhaar. Ook verschilt het van ras en per persoon.

De reden dat schaamhaar krult komt doordat het een ovale structuur heeft ( een soort ovale buisjes) wat makkelijker krult

Bij de mannen groeit het in ruitvorm en bij vrouwen eerder driehoekig

Het schaamhaar heeft echter ook een functie, in de oertijd het was een teken dat de vrouw geslachtsrijp was, verder zorgt het schaamhaar ervoor dat de feromonen ( geurstoffen die seksuele opwinding veroorzaken) langer blijven hangen en er is zelfs geopperd dat het als stootkussen zou dienen bij het hebben van seks.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag met een schaamteloos antwoord.

Mijn schaamhaar is zo stijl als de haren op mijn hoofd.
Bij stijl schaamhaar heb je doorgaans geen " mooie " volle bos maar overal kale plekken waar ook op jonge leeftijd nooit haargroei aanwezig is geweest
Het is dus niet zo, dat je er een paardestaartje van kunt maken :-)

Mijn conclusie: afscheren die handel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
anders prikt het zo in je ogen! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze lijken inderdaad op "horlogeveertjes" hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een rare gedachte, maar...

Komt het niet misschien omdat die haren bijna altijd in de knel zitten door een onderbroek.
Dat dit al eeuwen beknelt zit door de generaties lang. Dat dat haar zich geëvolueerd heeft tot een krul.

Welke haren nog meer: Okselhaar, beenharen (van de man), borstharen, rugharen...
Maar niet altijd: hoofdhaar, snor, baard, wenkbrouwen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha grappige vraag zeg,ondanks dat ik het niet laat groeien weet ik wel dat ik stijl schaamhaar heb,maar na even onderzoek te hebben gedaan hebben de meeste mensen krul omdat dat haar stug en droog is en gaat dus kroesen net als bij afro mensen op hun hoofd...logisch eigenlijk...tevreden met het antwoord?

Toegevoegd na 8 uur:
oja toevoeging voor jou:omdat ik niet altijd kaal ben geweest hahaha