Mijn gezichtshuid is sindskort ongelooflijk vet. Valt hier wat aan te doen?

Ongeveer 2 maanden geleden had ik alleen een vette voorhoofd, de rest van m'n gezicht was normaal tot droog. Maar sinds een kleine 2 maanden is ook de rest van m'n gezicht ontzettend vet geworden en m'n voorhoofd zelfs nog vetter(!). Je raadt het misschien al: acne. Overal puistjes. Ik gebruik sinds een paar dagen minocyline (antibioticapil). De huisarts zei dat dit ontstekingen bestrijdt/tegengaat en de talgproductie vermindert. Het eerste klopt maar van de tweede punt merk ik totaal niks. De acne op m'n gezicht is iets minder geworden maar m'n huid is nog steeds zo vet dat het lijkt alsof ik constant zweet. Dit is erg vervelend op 20 jarige leeftijd. Soms raak ik in paniek als ik in de spiegel kijk. Van m'n huisarts verwacht ik niet veel meer. Hebben jullie misschien wat tips en/of info voor mij? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je huid 's ochtends en 's svonds mild reinigen met een facewash en daarna een olievrije moisturizer gebruiken. De eerste zorgt ervoor dat het talg niet ophoopt en dat je huid fris blijft, de tweede zorgt voor een goede hydratatie. Een vette huid word namelijk gauw vochtarm.
Ik zou je niet adviseren om clinique te gebruiken, is vrij intensief qua reiniging, dus too much. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat let jou met je probleem een schoonheidsspecialiste op te zoeken die kan jou adviseren wat te doen.
Schoonheidsspecialisten zijn er talloze.
Doen hoor!!!!
Anders is de kans aanwezig dat het steeds ergere vormen aan gaat nemen.
Succes ermee.
12 jaar geleden
Heb je enig idee van de oorzaak van dit probleem? Ben je anders gaan eten/drinken? Werk/studeer je ergens anders, met andere mensen? Kan het een hormonale oorzaak hebben? Of - en dit vraagt wat zelfonderzoek - probeer je jezelf 'te verstoppen'? Is er iemand/zijn er mensen waarvan je niet wilt dat ze je opmerken?

Het bovenstaande klinkt misschien vreemd, maar een mens ontwikkelt allerlei (lichamelijke) mechanismen om zich te verbergen voor anderen, om 'niet gezien te worden'. Onzekerheid over eigen kunnen en/of eigenwaarde is vaak de oorzaak.

Ik raad je aan om eens met een homeopaat te praten. Ze hebben doorgaans - naast goede raad - alternatieve disciplines en natuurlijke middelen die NIET schadelijk zijn voor de rest van je lichaam. Antibiotica verpest je darmwand, dus als het toch niet helpt, zou ik het middel direct laten staan! Maar da's persoonlijk...

Uiteraard je gezicht 's morgens en 's avonds schoonmaken met een milde reiniger, maar zéker op zoek gaan naar de oorzaak!
Succes, en veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien met een gewoon blok handzeep wassen? Wordt het wel heel droog van..