Hoe laat men en kabel in een nieuwe gaskabel vlotter, gemakkelijker schuiven ?

Mijn motorfiets heeft nieuwe rem- en gaskabels, deze zijn nog wat stug en glijden niet naar behoren. wat gebruik ik het best zonder te maken dat ze na verloop van tijd vast komen te zitten en roesten ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

meestal zijn nieuwe kabels al ingevet. Zorg er voor dat alle bochten in de kabel niet te scherp zijn. Als er dingen gesmeerd moeten worden gebruik ik vaak wd40. Dat kan lekker door de hele kabel heen lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Beetje siliconenspray.
Dit spuit je op de plekken waar de binnenkabel door de mantel gaat. Beetje de kabel bewegen en het zuigt zicg aar binnen.

Dit smeert de boel maar zorgt oko voor een coating om het metaal heen waardoor vocht niet binnen kan dringen en roest tegengaat.
12 jaar geleden
Je binnenkabels gewoon een beetje insmeren met (ketting)olie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knijp in de rem .en als je de rem loslaat trek dan ook aan de buitenkabel zo heb je een stuk binnenkabel vrij wat normaal in de buitenkabel zit .
En laat er enkele druppels dunne olie langs de binnenkabel lopen .
Knijp enkele malen in de rem .
En herhaal het vorige .