Hoe kan ik dichter bij man komen (meer met hem praten)?

Ik ben nu al bijna 3 jaar getrouwd en nu ik wat ouder ben zou ik meer met hem willen praten en hopelijk wordt onze relatie wat beter.
Voorheen ontliepen we elkaar door steeds op school te blijven of te werken in de avond, maar nu heb ik er voor gekozen om minder te gaan werken dus ben ik gewoon vaker thuis in de avond. Hij komt dan thuis van werk en nu zitten we gewoon voor de tv en ik wil heel graag met hen praten, maar ik weet niet wat ik moet zeggen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

je bent wel getrouwd, maar eigenlijk is dit meer een soort verkeringsperiode, je kende immers elkaar nog niet goed vóór je trouwde; ga samen uit naar de bios of uit eten, of andere leuke dingen doen. Op die manier heb je ook iets om over te praten. Breng een leuk kadootje voor hem mee om hem te verassen, en meer van dat soort dingen. ( versier hem ;-) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt dagelijks een vraag stellen hoe was het vandaag op je werk bijv. Of vraag een keertje samen buiten huis te gaan eten. tijden uiteten word wel meer gesproken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of men nu beiden veel of weinig binnens/buitenshuis werkt is geen excuus om niets tegen elkaar te zeggen.
Er zijn 1001 onderwerpen waar men het over kan hebben.

Een dankbaar onderwerp is de vakantie.
Het opnieuw inrichten van de woning.
Verzekeringspakketten doorlichten.

Sparen, beleggen een nieuw vervoermiddel.
Een huisdier nemen, een geloof oid bespreken.
Denk aan sport, spel en ontspanning.

Doe een cursus buitenshuis, origami, bloemschikken, pottenbakken, yoga, zen oid.
Licht uw kledingpakket door.

Kortom analyseren wat er beter, doelmatiger, efficienter,
goedkoper kan.
Wij zijn langer dan 42 jaar bij elkaar en we komen nog tijd tekort.

Maar ga niet zagen of zeuren als uw partner ff slecht in zijn vel zit.
Maar alles moet bespreekbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plan een weekendje weg, en inplaats van de tv aanzetten de radio of een cd opzetten en een gezelschapspel op tafel neerzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al jaren naast en langs mekaar leeft is het best moeilijk om dat te veranderen, je zit in een soort visuele cirkel. mijn idee is om het weer rustig op te bouwen, niet gelijk hele avonden te praten want dat gaat toch niet lukken. Begin rustig met vragen zoals "hoe was je dag"en vertel dan wat jij gedaan hebt. na een tijdje begin je bv. over je vakantie. enzo langzaam opbouwen. Wat al jaren is kan je niet in een paar weken terug draaien, dat duurt misschien weken of zelfs maanden. Zeker bij een man niet en dat zeg ik uit ervaring. Ben er zelf eentje :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na al die jaren uit gesproken of nog steeds n btj bleu ? Wat al gezegd stel open vragen ,dus vragen die niet kan af doen met ja of nee . Inderdaad hoe was je dag ?en hoe gaat het met dit of dat ?maar een laat je vooral praten over iets waar iets van weet (of denkt:) of dat hij belangrijk Is . dus kan je helpen met dit of dat ,wat vind van dit of dat ,of wat je op tv ziet .maar het belangrijkste is ga samen iets doen ,nr defilm dansles ,nr de gym ,een taal leren ,wat wandelen (niet als het regent) En ja rustig aan beginnen laat het groeien ,en geef het water . hij moet er ook voor open staan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga allerlei dingen doen. Het maakt niet zoveel uit wat.
En luister en kijk dan goed. Let erop wat hem beroert, wat vind hij leuk, wat vind hij saai enz..
Vooral daarover kun je dan praten. Zo laat hij weten wat hij prettig vind, en leer jij dat over hem. En zo kun je steeds beter met elkaar opschieten.

Andersom geldt dat natuurlijk ook voor hem, maar ja, mannen zijn meestal niet zulke praters en hebben ook meer moeite met hun gevoel.

Dus wat dat betreft kun je het voortouw nemen.

Er zijn ook verschillende spelletjes om elkaar beter te leren kennen.
Vaak zijn die heel leuk om met 6 man te doen, en je komt vast uit een grote familie.