Ik heb echt een enorm groot schuld gevoel. Wie helpt me er vanaf?

Oke ik ga proberen het kort uit te leggen: Ik ga elke zomervakantie naar m'n familie in Marokko wat ik ook echt leuk vind. Ik ken daar wat mensen en ook mensen die in winkeltjes daar werken. Met een paar kon ik echt goed mee opschieten en lachen enzo. Ik was dus even naar zo'n winkel van zo'n aardige man waar ik altijd mee praatte, hij is wel erg jong het is een hulpje ofzo van 20 (ik ben meisje van 15). Hij vroeg opeens om m'n telefoonnummer (ik was 13) en ik schrok me kapot en begon smoesjes te verzinnen en liep weg bij dat winkeltje. Elke keer daarna dat ik hem zag negeerde ik hem, hij riep me wel soms, een keer is ie
zelfs uit z'n winkel vol klanten gelopen om met mij te praten en ik reageerde heel stom door te zeggen dat je moest oprotten omdat ik niet wou dat ie zo deed. En later mn neefjes en nichtjes ingelicht enzo en een oudere nicht is toen ik met haar was op hem afgestapt en liep half tegen hem te schreeuwen. Later op de terugweg met m'n nicht keek ik naar hem en hij keek me dodelijk boos aan en ik glimlachte van ha lekker voor je.. Dat is de laatste keer dat ik hem zag. Dit jaar zijn we niet op vakantie geweest dus ik heb hem niet gezien. Ik heb me altijd al heel schuldig gevoeld achteraf en ik reageerde echt super stom vind ik, hij is ook gewoon lief en schattig misschien vind ik hem leuk? Ik voel me alleen deze maand echt niet normaal schuldig en wil naar Marokko om m'n excuses aan te bieden en ga miss ook wat voor hem kopen ofzo. Ik heb er zelfs over gedroomd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Meid toch! Probeer dit naast je neer te leggen. Die meneer gaat ook gewoon verder met zijn leven, dat moet jij ook doen.
Bied hem volgend jaar je excuses aan. Vertel hem waarom je zo reageerde. Dat je het uit zelfbescherming deed. Je mag best tegen hem zeggen dat je bang was dat hij verkeerde bedoelingen had.
Ik vind dat je goed gereageerd hebt! Het geeft niks, leg het naast je neer en pak je schuldgevoel volgend jaar weer op.

Probeer je schuldgevoel tot die tijd 'in een doosje' te stoppen, sluit het doosje af en maak het pas volgend jaar weer open.

Echt, die man is vast niet meer boos op je. Als hij even nadenkt begrijpt hij jouw reactie wel.

Dus: voel je er gewoon niet meer rot over, volgend jaar zie je wel weer verder, oké? Beloof je dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lief antwoord Dirkje ! + van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jihaneeee, Je bent, vermoed ik, een romantisch aangelegd type. Je hebt het hele voorval geromantiseerd en hem erbij. Toen handelde je instinctief en dat was terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je moet het ook gewoon een keer naast je neer kunnen leggen hoor. Anders blijf je erin hangen Jihanee. Meid toch, je gaat nog zoveel schuldgevoelens krijgen in je leven, daar is dit een peuleschilletje bij. Echt hoor, neem dat nou maar van mij aan en lees mijn antwoord gewoon 100 keer achter elkaar, net zolang totdat je overtuigt bent! Kom op, kop ervoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He goed zo!

Andere antwoorden (5)

Als je hem ooit weer een keer ziet kun je gewoon uitleggen wat er toen door je heen ging. en dat je ook nog heel erg jong was. dat zal hij dan best begrijpen. het klinkt heel logisch maar lijkt me echt het beste. hij zou het ook fijn vinden als je gewoon eerlijk tegen hem bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon uitleggen! Hij is ook een mens met gevoel emoties en begrip! wees eerlijk...dan heb jij dat nare gevoel niet meer en heeft hij ook meer duidelijkheid...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel lief? Ik vind het helemaal niet lief dat een kerel van 20 het telefoonnummer vraagt van een weerloos 13 jarig meisje. Dat klopt niet. Die man is niet lief.
Je was 13; en hebt andere prioriteiten dan een jongen van 20. Moet ie mee kunnen dealen. Je hoeft je niet schuldig te vinden; zeker geen cadeau kopen. Wellicht heeft ie nu een relatie en kom jij met een cadeau aan. Doe gewoon normaal en begin en praatje. Dan komt het wel goed..... Dan kan je er wellicht achter komen of ie toch leuk is. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is helemaal niets om je schuldig over te hoeven voelen!!!

Jij was 13 jaar en je wilde geen aandacht van een man van 20.,
Dat is heel normaal en je had het volste recht om hem af te wijzen.

Je hoeft niet tegen iedereen altijd vriendelijk en aardig te zijn.
Juist niet.

Ja, misschien vond je hem leuker dan je toen wilde toegeven en ben je intussen verliefd geworden.
Maar ik adviseer je om hem dat niet te laten merken als je hem weer ziet.
Zeker geen kadootjes meenemen.

Misschien kun je hem een briefje schrijven, via een nichtje of zo.
Niet te veel schrijven!!
Alleen iets van: sorry voor voor mijn onaardig gedrag.

En verder niets.

Als je weer in Marokko bent, dan merk je wel hoe het is.
Misschien is hij intussen wel getrouwd..........of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel begrijpelijk als je zo reageert! Hallo, hij is anders wel zeven jaar ouder hoor! Nu is hij ook 22, dus je moet wel eerst nadenken voordat je iets gaat ondernemen zoals een kadootje kopen ofzow. Misschien is hij het zelfs al vergeten, want zoals ik nu zie is het al weer twee jaar geleden... Probeer eerst gewoon met hem te praten over koetjes en kalfjes enzow, kijk of hij het zich nog herinnert. Als dat niet zo is ziet het er ook wel erg lomp uit om met een kadootje aan te komen... (;

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes!
xxxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem ooit een keer weer ziet moet je je excuses aanbieden. Hopelijk accepteert hij dat. Misschien kan je hem een leuk kadootje uit Nederland geven.