aan welke kenmerken zou je kunnen zien als iemand gaat liegen?

Toegevoegd na 9 minuten:
Sorry ik ben denk niet duidelijk genoeg geweest, bedoel meer van tijdens een spelletje bijv. Poker ofzo, zijn daar kenmerken voor?? Als iemand zegmaar bewust zijn leugen probeert te maskeren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb dit gevonden op Youtube, en ik hoop dat het je een helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als iemand; wegkijkt, bloost of in de lach schiet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als die persoon naar beneden gaat kijken is. Of hij zn ogen wegdraaid. Hoeft niet altijd natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen gebaren met handen, stotteren, rood worden, spontaan zweten, niet kijken in je ogen tijdens het gesprek, allemaal kenmerken van een leugen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel met je handen frutselen, zweten. En ik heb eens gehoord dat als iemand naar rechts kijkt constant, dat -ie dan liegt, aangezien zn rechterhersenhelft erg veel bezig is met de leugen verzinnen en maskeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als iemand geen details vertelt, niet consequent is in z´n verhaal, fouten maakt of zegt hoe zat het ook al weer, naar rechts kijkt, je niet in de ogen kijkt, daarna het er niet meer over heeft, stamelt...

Toegevoegd na 5 minuten:
door iemand goed te kennen weet je waar je op moet letten. Bij onbekenden blijft dit een gok, iemand kan ook doen alsof deze liegt door je juist niet in de ogen te kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iemand verdenkt van een leugen, vraag dan eens of ze het willen herhalen. Een leugen 2x vertellen is namelijk erg moeilijk omdat ze extra moeten nadenken wat ze nu eigenlijk hebben gezegd, en bij herhaling weet de gene die aan het liegen is ook dat het ongeloofwaardig over komt.
Probeer maar eens uit. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan je zien hoe iemand liegt