Wat zijn de nadelen van de griepspuit?

En ik bedoel niet tegen de mexicaanse griep variant.
Mijn werkgever adviseerd hem me, omdat ik in de gezondheidszorg werk. Ik ben er eigenlijk niet zo'n voorstander van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Je kunt van de griepprik de eerste dag wat pijn, roodheid of een lichte zwelling hebben op de plaats van de prik (de bovenarm). Dit gaat binnen één tot twee dagen vanzelf over. Klachten als lusteloosheid, hoofdpijn en verhoging zijn zeldzaam, maar kunnen voorkomen op de dag nadat de griepprik is toegediend. Dit gebeurt dan vooral bij kinderen die nog niet met een griepvirus in aanraking zijn gekomen. Van de griepprik kun je geen griep krijgen.
Als je allergisch bent voor kippenei-eiwit kun je een heftige allergische reactie krijgen van de griepprik. Je mag daarom geen griepprik krijgen.

Voor de voordelen en meer informatie over de griepprik: zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Er zijn geen nadelen bekend.
Althans niet bij erkende medische bronnen.
14 jaar geleden
Allergie en andere complicaties zouden kunnen optreden, dat is bekend... Je kunt er zelfs in zeldzame gevallen aan sterven, ook dat kan gebeuren... Zoals bij elke inenting trouwens... Je moest eens weten hoe veel mensen die nu in gehandicapten-instellingen zitten, waar de oorzak alleen aan een inenting te wijten is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alleen deze kant van het verhaal vertelt, lijkt het net of inenten gevaarlijk is. Zeker, een bepaald aantal mensen zal problemen ondervinden als gevolg van het inenten; sommigen zullen zelfs sterven aan hun inenting. Maar: als je niet zou inenten, zou een vele malen groter aantal mensen problemen ondervinden als gevolg van het niet-inenten; velen zouden zelfs sterven aan hun niet-inenting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een tijd niet meer reageer op deze site weten jullie waar het aan ligt:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rota samen klopt het helemaal...
Het nadeel van de griepprik is dat je dan niet kunt afbellen omdat je de griep hebt. Andere smoes bedenken dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat sommigge mensen vooral ouderen er helemaal niet tegen kunnen,en gelijk daarna toch de griep krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb inmiddels begrepen dat je niet de influenza griep kan krijgen tgv de prik
het leuke aan de griep is dat het zich blijft ontwikkelen. Die griepprik is tegen een aantal verschillende griepsoorten, maar het zal altijd blijven ontwikkelen en veranderen dus 100% beschermt op de griep ben je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als 1e beschermd de griepprik aleen tegen de influenzagriep!!!! er zijn tal van griepsoorten die je dus wel gewoon kunt blijven krijgen maar die zijn dus niet zo gevaarlijk als de influenzagriep.

ik vind die 2 dagen spierpijn wat minder in mijn bovenarm, verder heb ik er niet veel rare dingen mee meegemaakt eigenlijk.

Toegevoegd na 1 uur:
nog ff een link over de bijwerkingen: Mensen die een griepprik hebben gekregen krijgen soms een pijnlijke rode plek op de plek van de injectie. Ook kan de plek dik worden. Dit verdwijnt meestal na een paar dagen vanzelf. Mensen met een eier-allergie kunnen een allergische reactie krijgen. Een enkeling wordt er ook ziek van (lichte vorm van griep).

Toegevoegd na 1 uur:
geen link dus, maar het stukje van wikipedia.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel degelijk nadelen, en hele gevaarlijke ook.

Praktijkvoorbeeld:

Mensen met een alergie voor ei kunnen heel heftig reageren op dit vaccin. We hebben dit laten uitzoeken en het vaccineren van mensen met een ei-alergie wordt afgeraden. Vraag me alleen af of dit bekend is bij de mensen die dit zouden moeten weten.

Indien je een alergie hebt moet je eerst uitzoeken wat er in dit vaccin zit voordat je de spuit laat zetten. En dus overleggen met je eigen huisarts.