Er zijn mensen met chronische slaapproblemen.
Ik heb een vriendin die regelmatig dagen achtereen niet slaapt, ze doezelt dan hooguit een halfuurtje en is dan weer klaarwakker.

Wat ik bij haar zie na een week of meer van niet of nauwelijks slapen is:

-een gezicht waar de oververmoeidheid vanaf straalt:
diepliggende ogen, witte huid, hangende mondhoeken.
-heel snel geemotioneerd raken: om de kleinste dingen
huilen en verdrietig zijn.
-snel in de wiek geschoten, zich snel aangevallen voelen
terwijl het nergens over gaat.
-kwaaltjes als verkoudheid, heesheid, rugpijn, hoofdpijn.
-de dag domweg niet meer zien zitten en voortdurend zuchtend letterlijk 'bij de pakken neerzitten'.

Het is me een raadsel hoe zij dit al jaren en jaren zo uithoudt, eigenlijk ken ik haar niet anders.
Zo eens in de maand slaapt ze eens een nacht goed (wel 5 uur achtereen, wow). Ze is dan helemaal lyrisch!

Kortom: Aan mijn vriendin te zien kun je er oud mee worden, maar leuk is anders!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dan word je heel erg moe.
14 jaar geleden
dan krijg je een superjetlag en sta je te tollen op je benen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gespannen gevoel, niet fit zijn en snel geïrriteerd raken
Sociale contacten uit de weg gaan,
Regelmatig voor de tv in slaap vallen,
Concentreren kost moeite,
Het geheugen laat je soms in de steek,
Het is lastig om alert en wakker te blijven,
De neiging na het eten in slaap te vallen,
Het kost moeite om achter het stuur de ogen open te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan leg je het loodje.......maar je naaste kan je nog wel redden hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je i.p.v 's nachts overdag slaapt,is er niets aan de hand,maar als je geen van beide doet wordt je heel erg moe en slaperig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een keer 36 uur lang niet geslapen,vanaf s,morgens 6 uur tot de volgende dag12 uur,na een lange auto rit,totaal kapot,geirriteerd over het kleinste ding,je bent net een zombie.
je doet de dingen die je doet wel maar hebt totaal geen reactie meer,en niets maakt je meer wat uit,je wilt alleen maar slapen.
ik denk dat 4 dagen geen slaap iemand totaal gek maakt,ik kan het niet dat hou ik niet eens vol.
kan me voorstellen dat je bij verhoortechniek alles bekent in zo,n situatie,alleen maar met een gedachte,ik wil slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kun jue spontaan in een slaap schieten of bewusteloos worden...

Je kunt slapen vergelijken met onder water gaan... Dat hou je even vol, maar als je er lang mee wacht dan wordt het heel onprettig...

Je ware leven is in slaap en je gaat diep ademhalen om onder water te zijn... Want onder water beleef je de dingen, boven water is er geen ervaring en we willen allemaal ervaringen hebben, daarom willen we graag onder water zijn, maar dat kan maar even omdat we weer moeten ademhalen en dat kan dan weer alleen boven water... vandaar... (ik hoop dat je het een beetje kan volgen, het is niet simpel uit te leggen)