Hoe kom ik van mijn angst af?

Toen ik zo'n 7 jaar was, ben ik gestalked door een geestelijk en fysiek gehandicapt meisje uit de buurt. Ze bleek verliefd te zijn op mij, waardoor ze continue achter me aanrende, en ik echt angstig ervan werd. Nu vele jaren later, merk ik dat ik nog wat aversie heb tov mensen met een handicap. Ik weet dat het onzin is, maar hoe kom ik ervan af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Misschien is het goed om een keer met een psycholoog te gaan praten. Daar kan je, je eigen verhaal kwijt en hij of zij kan je helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees ook hier eens,laatst ong.gelijkaardige vraag:

http://www.goeievraag.be/vraag/bestaat-fobie-bang-gehandicapte-mensen.231153
fremar
12 jaar geleden
het klinkt misschien gek, maar bij sommige mensen werkt het. je tekent je herinneringen (het meisje etc) en verbrand ze dan. of scheurt ze kapot wat jij denkt dat leuker is. (soms helpt dat echt)