is www.sterfdatum.nl verantwoord?

ik vind het een grappig iets, maar stel dat je er conclussies uittrekt en domme dingen gaat doen.
stel dat die site zegt dat je nog tot je 80ste meegaat wie zegt dan dat je niet allemaal rare dingen gaat doen.

of een depri iemand ziet dat ie op zijn 30ste dood gaat. en pleegt zelfmoord.
zijn dit nou legale sites.
hoe oud word jij en in hoeverre geloof je het.

www.sterfdatum.nl

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu nog waneer ga ik trouwen .nl
hahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, ik word 87!

Het beste antwoord

Ik kende deze site niet, heb hem net bekeken, maar vind het absoluut niet verantwoord.
Er zijn genoeg mensen met een depressie, of jongeren die het niet meer zien zitten, maar die wel de hele dag op internet zitten. Deze site zou ze net een duwtje in de verkeerde richting kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dit is er weer een uit de categorie onzin sites! Deze vind ik wel erg ver gaan. Er zijn mensen die dit serieus nemen met alle gevolgen van dien. Ik vind het dus niet verantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te dom voor woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, er staat op de site dat het met een korreltje zout genomen moet worden...

Ik vind het wel goed dat je eens kunt zien dat ook jij, ja jij ooit zult doodgaan, dus daarom vind ik het niet alleen lollig, maar ook nog eens goed... Want als je beseft dat je hier op deze wereld even mag vertoeven, dat je een gast bent, dan maakt je dat nederig en dat is alleen maar goed... vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet verantwoord. Er wordt een heel exacte sterfdatum genoemd zonder verdere uitleg. Het is stom vermaak dat fout geïnterpreteerd kan worden. Maar onwettig zal het wel niet zijn. Net als horoscopen etc.
Verantwoord zou zijn wanneer de datum iets vager zou blijven en als er meteen bij gezegd werd welke slechte gewoontes er toe bijdragen dat je eerder overlijdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de website word ik 84. Een mooie leeftijd.

Er wordt een conclusie getrokken op basis van te weinig variabelen, dat is duidelijk. De enige interessante variabelen zijn of je rookt, of je drinkt en of je in een stad woont. Wat dat betreft is deze berekening zeer duidelijk bijzonder onbetroubaar.
Andere kant... Zal iemand op basis van de uitgerekende leeftijd zelfmoord plegen? Ik denk dat er weinig mensen te vinden zijn die echt waarde zullen hechten aan de op de site aangegeven leeftijd. Hoewel ik 84 een leuk cijfer vind, is het nog steeds aan mij om die leeftijd (of meer) te halen.

De disclaimer van sterfdatum.nl is alvolgt: "Alle informatie op sterfdatum.nl dient als humoristisch beschouwd te worden [...]" (zie bron)
De site is humoristisch bedoeld dus. Je kunt nog discussieren over de mate van humor-igheid, maar ik denk dat weinig mensen de genoemde leeftijd als een feit zullen zien.

Al met al... Ik denk dat de invloed van sterfdatum.nl op de mortaliteit van de Nederlandse burger te verwaarlozen is ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het grappig, en als je de lol er niet van in ziet moet je niet naar zo'n site.
Persoonlijk vind ik andere sites leuker, dan kan je ook als bureaublad achtergrond een klok krijgen. Zie je elke keer als je je computer opstart hoe lang je nog te leven hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ieder bepaald zelf of hij of zij de berekening wil maken. Je neemt zelf de verantwoordelijkheid.
Wanneer je er gevoelig voor bent kan de uitkomst je heel lang achtervolgen, vergeet je de datum niet meer en dat is, om het zacht uit te drukken, niet zo prettig.
De meeste mensen hebben er niet zoveel mee en vergeten de datum snel weer.
Ik persoonlijk geloof er niet in maar maak de berekening niet. Omdat ik, ondanks mijn ongeloof, toch waarschijnlijk tot die mensen behoor die er gevoelig voor zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de website wordt ik 81 jaar. Nee, ik geloof er totaal niet, een berekening kan nooit en te nimmer weten of bepalen hoe oud ik ga worden. Voor het zelfde geld ben ik al terminaal en ga ik binnen een week dood en toch wordt er dan beweerd dat ik 81 ga worden? Ik vind het dan ook vrij naief om hier conclusies aan te verbinden. Niemand weet hoe oud je wordt en dat is maar goed ook.

Dit soort websites zijn maar met één ding bezig, zoveel mogelijk hits.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is dit evolutionair wel verantwoord.
Als je in dit soort zaken gelooft en je daardoor laat beinvloeden dan kun je wat mij betreft twijfelen aan je nut voor de evolutie.

De site werkt bij mij trouwens niet.
Betekent dit misschien dat ik onsterfelijk ben?

Toegevoegd na 2 minuten:
Je wordt trouwens op tv momenteel doodgegooid met reclame over het sms-en van je naam en / of die van je partner.
Uit die naam of namen wordt dan van alles afgeleid.

Ik ga dat uit principe geen onzin noemen maar de verleiding is groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Ik heb het net ook ingevuld
Ik ga niet dood, ik blijf leven..hij kon het niet berekenen !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een stomme site, hij doet het namelijk niet onder firefox...