Wat helpt het beste tegen eczeemplekjes op je ogen?

Ik heb met vlagen last van eczeemplekjes in mijn gezicht.. ze vallen niet erg op maar het is wel erg lastig. Ze doen pijn.. en ze zitten op mijn oogleden en rond mijn oog.. ( vorige keer zelfs aan het randje bij mijn traanbuis) Soms heb ik ook plekjes op mijn mond. Hoe komt het dat ze juist op die 2 plekken ontstaan.. en wat helpt het genezen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb het al een heel aantal jaren en ik ben er regelmatig voor naar de doktoren geweest.. maar ja wie weet heb ik een wonderzalfje over het hoofd gezien..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke van de hier genoemde soorten is er bij jouw geconstateerd?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eczeem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Constitutioneel eczeem.. want zo ver ik weet had ik het als klein kind al in mijn ellebogen en op mijn polsen, en ik heb +- 20 dingen waar ik allergisch voor ben dus ook allergisch contact eczeem

Het beste antwoord

hier info over een spray van firma Bloem:
http://www.allesoverhuidklachten.nl/intensive.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het lijkt een intolerantie voor specifieke voedingsstoffen te zijn... Zoek uit welke voedingsstoffen daar verantwoordelijk voor zijn en als je erachter kunt komen en ernaar kunt handelen, zul je het oplossen... Dat je precies daar pijn en eczeem krijgt is toeval... Het is bij jou kennelijk de meest kwetsbare huid van je lichaam, daarom... Dus het is nog beginstadium, dus het probleem is nog klein, maar het is intelligent om problemen op te lossen zolang ze nog klein zijn... Succes met je zoektocht, je lichaam zal jou belonen met een sterke en gezonde huid rondom de ogen als je het op kunt lossen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of jij het zelfde hebt als ik, maar bij mij waren het dikke gezwollen oogleden, ook door een allergie en ik kreeg daar creme voor (lijkt op emophtalfa qua uitspraak). Zit in een witte tube met gele letters, dit op advies van de dermatoloog. En natuurlijk allergie tabletten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eczeem kun je vaak weg krijgen met licht therapie, dus onder de hoogtezon gaan zitten.
wat ook kan helpen is wassen met zeewater. zeezout oplossen in water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi blossom, je zou eens over kunnen gaan op de meer natuurlijke middelen en/of zalfjes. Oa. abrikozenpitolie, amandelolie, druivenpitolie, jojoba olie, en sheabutter staan er om bekend dat deze goed kunnen helpen bij de behandeling van eczeem, psoriasis en een schilferende huid.

Een voordeel van deze natuurlijke olien en vetten is dat er een minimaal risico is op allergische bijwerkingen.

Deze zalfjes zijn ook goed zelf te maken. PM mij maar even als je er meer over wilt weten want anders gaat het teveel op reclame lijken ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schil of was jij het fruit wat je eet? Ik had ook dezelfde klachten. Bleek dat het lag aan het feit dat ik nooit het fruit schoonmaakte wat ik op at. Er word heel wat bagger op je appeltje gespoten voordat ie bij je op de fruitschaal ligt.
Ik ben er op gaan letten en heb nooit meer last gehad. Misschien was het toeval maar dat lijkt me erg sterk aangezien ik al jaren met vlagen er erg last van had.
Succes met het zoeken naar een oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas ben ik allergisch voor bijna alle soorten fruit.. (op druiven, aarbeien, frambozen en mango's na).
vraag aan je huisarts vaseline lanette zalf voor die keren dat je er last van hebt, succes gegarandeerd.