Bestaan er tradities rond het vieren van een 40e verjaardag?

Over een paar maandjes weer een kroonjaar bereikt. Iets om (orgineel) bij stil te staan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.9K

Het beste antwoord

Er bestaan geen tradiities voor, maar die kun je zelf maken toch?
Toen ik 40 werd heb ik mijn dierbare vrienden een persoonlijke uitnodiging gestuurd (ik nodig jou uit omdat... met daarachter lieve tekst) voor een "partijtje".
We zijn ook echt actief bezig geweest. Ik had steps gehuurd in de duinen, we hebben een tocht gestept, en onderweg stond mijn man met een picknickmand met allerlei lekkers.
De reacties waren geweldig, en er is door iedereen veel over nagepraat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een surprise party uiteraard, maar dat kun je beter overlaten aan de mensen om je heen. Offe heb ik nu iets verklapt???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eerste rollator bestellen. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte 'tradities' rond de viering van je 40e verjaardag ken ik niet, maar wel is het zo, dat je vanaf je 40e meer gaat uitbouwen en verfijnen wat je in de voorgaande 20 jaar hebt
(op)gebouwd. Kon je vóór die tijd nog zomaar een heel andere richting inslaan en helemaal aan iets nieuws beginnen met een schone lei, vanaf nu is die lei niet helemaal schoon meer, en zullen er meer konsekwenties kleven aan het inslaan van een nieuwe weg. Maar onze levensliedzangers raden je aan niet voor je 40e te trouwen omdat je dan alle geheimen van het leven kent, en dat het leven pas bij 40 echt begint, dus laat de schommelstoel nog maar op zolder staan, en wacht nog maar met het planten van geraniums...
.
Misschien is een 'pantoffel-party-met-wilde-haren' een idee : symbool dat de 'Sturm und Drang'-periode over is???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik 40 werd organiseerde mijn kids een surprise-party voor mij met als thema: pas over 10 jaar 50 en 10 jaar geleden nog 30. Je kon verkleed komen als jongeling of als heel oud.
Groot succes, mijn moeder kwam in roze babypakje, en mijn jongste zoon als oud mannetje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan geen tradities rond je 40e ! Maar wat niet is kan nog komen, bedenk iets leuks,of geef de gasten voor ze komen een hint. Wie weet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan geen tradities rond het vieren van een 40e verjaardag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is meer iets als grap voor iemand die 40 wordt:
Toen mijn broer 40 werd hebben we in het dorp een aantal sleutels laten slingeren met een label waar het woord caravan en zijn tel. nummer op stond. Hij werd daardoor een aantal keren gebeld dat ze de sleutel van zijn caravan hebben gevonden.
Jij hebt hier niks aan, maar ik vond het wel grappig om te vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee!! maar onder in op deze site zie je allemaal links voor de leeftijd 40 jaar.
http://verjaardagen.startze.nl/