Jeuk onder mn schaamlippen / mn vagina, wat kan het zijn?

Vanmorgen kreeg ik daar ineens 'jeuk' dus ik krabde alleen dat hielp niet en toen hb ik ff 'gevoeld' en het was best wel soort nat, het voelde een beetje glibberig, toen ik uit bed kwam heb ik er niet meer aan gedacht en was het weg. Toen ik in de loop van de middag op mn kamer zat rook het alsof ik ongesteld was, het klinkt heel raar en dom 'ruiken' maar het had zon geur (niet dat ik in mn maandverband ruik X_x) maar het rook zo en nu was ik mn tanden aan het poetsen en kreeg ik weer jeuk en het is heel vervelend, en het was weer een beetje vochtig en niet dat mn onderbroek nat is maar tis gwn vochtig, ik ben 13 en ik hb nog geen seks ofzo gehad als mensen denken dat het daarmee te maken kan hebben... Wat kan het zijn en gebeurd dit vaker? En is het misschien morgen gewoon over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (5)

Heel normaal gevoel. Doordat het vochtig wordt kan het gaan jeuken. Doordat je daar gaat krabben, kan het nog vochtiger gaan worden. Je klieren die daar zitten worden gestimuleerd. Het kan zijn dat je ongesteld moet worden.
Verder is het belangrijk, dat je, je goed wast beneden. Gebruik alleen maar water. Dus geen zeep.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het heeft waarschijnlijk te maken met hormonale ontwikkeling. (doordat je vruchtbaar wordt, komen er bepaalde hormonen vrij) Heel normaal...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je geen zorgen, heb het ook gehad....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draag katoenen ondergoed, geen synthetisch spul en ook geen string dat kan extra gaan irriteren.
Ik heb dit jeuk soms ook wel ( kan door de groeiende schaamhaar ) Je bent opgewonden daarom ben je misschien ook nat. Waarom je steeds vochtig bent, kan aan je hormonen liggen die zich ontwikkelen. De vochtigheid van je vagina kun je verhelpen door je vagina goed te wassen met water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kunnen ook aarsmaden zijn, hele kleine wormpjes die ook In je vagina en anus kunnen rondkruipen, daar moest ik gelijk aan denken toen ik je verhaaltje las. Als dat zo is is het gewoon een kwestie van een wormkuurtje halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niets erstigs. Het is hetzelfde als dat je wel eens een jeukend plekje op je voet of rug hebt.
Er is geen verklaring voor.
Pas wanneer alles opgezwollen en geirriteerd gaat worden, dan heb je waarschijnlijk een schimmeltje. Ook niets ernstigs. Ff naar de dokter en dan krijg je een middeltje.. Elke vrouw krijgt daarmee te maken, dan is de zuur te graad van je vagina uit balans en dan krijgen bacterien de kans om te groeien.
En trouwens je vulva en vagina horen een beetje vochtig te zijn.
En denk er aan alleen met water wassen hoor!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms als je je wast met teveel zeep of je eet veel suiker ja ook zoiets kan daarvan de oorzaak zijn dan krijg je candida infectie of schimmelinfectie door teveel zeep te gebruiken in en rond de vagina wordt de zuurgraad verstoord en krijg je rare geurtjes en witverlies en jeuk ,dus direct naar de vrouwenarts ! ook als je nog geen seks hebt gehad vooral door teveel suiker krijgt men dit ook tja ... de dokter in ek geval naar de gynacoloog want zoiets kan ook ernstige infecties aan de eierstokken veroorzaken wat dan weer kan zorgen voor onvruchtbaarheid ,dus naar de vrouwenarts indien dit langer dan drie dagen duurt !