Hoe weet je of je kuiten gewoon vet, dik of spieren zijn?

Waar moet je op letten of hoe kun je dit herkennen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als je het niet volhoud heb je er gewoon veel vet op of heb je gewoon geen spieren en dikke kuiten?

Antwoorden (4)

Spieren kun je aanspannen en die voelen dan hard aan; in vet zitten geen spieren.
Vet verandert niet van structuur of in mate van hardheid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bijveelvuldig, intensief gebruik kunnen spieren pijn gaan doen. Vet niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt het wel een beetje aan de vorm zien.

Het dikste gedeelte van de spier, (als je veel kuitspier hebt) zit vrij hoog, tegen de knie aan.

Dus bij de meestel mensen geldt: is het smal rond de enkels en breed net onder de knie zijn het merendeel spieren.

loopt het min of meer rechtdoor naar boven en is het helemaal dun dan heb je weinig spier en weinig vet

loopt het rechtdoor maar wel heel breed is er helaas meer vet waarschijnlijk

Verder kun je eraan voelen, leg je voet op de salontafel voor je, dan is je spier als het goed is slap en kun je alles onder je scheenbeen "heen en weer wiebelen" met je hand.

Span dan je been aan en kijk of je nog kunt wiebelen door met je hand heen en weer te bewegen. Is alles keihard is het helemaal spier, hoe meer er zacht is, hoe meer vet
amigo
12 jaar geleden
Je kunt het ook zien aan de enkels. Mensen die dik zijn hebben ook dikke benen. Er zit dan ook veel vet rond de enkels. Als je gespierd bent heb je dit vet niet en zijn je enkels niet dik (je kunt alle botten goed zien zitten en voelen) want hier zitten geen spieren die het dik kunnen laten lijken. Dus als je wel dikke kuiten hebt maar geen dikken enkels ben je gewoon gespierd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ik ben vrij gespierd en heb super lelijke dikke enkels!! verschrikkelijk! maar mijn achilles pees en die voorste pezen staan gewoom ver uit elkaar, hebben wel meer mensen last van xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 'behoorlijk aan de maat' maar heb stevige gespierde benen en geen vet op mijn kuiten en slanke enkels.
Ik doe mijn hele leven al werk waarbij je veel loopt,denk dat het daardoor komt, ben verder geen sporter, maar mijn onderbenen zit geen grammetje vet op, dus de stelling, dikkere mensen hebben dikkere benen, gaat echt niet op.
als je met je benen geplooid zit, en je schud eens aan je kuiten; als ze veel flabberen dan is het voornamelijk vet, bewegen ze nauwelijks, dan heb je veel spiermassa in je kuiten

gr