Doet het zeer om een wijnvlek te laten verwijderen met een laserbehandeling?

Ik ben 11 jaar en ik heb een wijnvlek op mijn rechterwang.
Wie kan mij er meer over vertellen?
Duurt de behandeling lang? Zie je er later nog wat van? Doet het zeer? Dat soort dingen wil ik te weten komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is helemaal niet zeker, of een wijnvlek wel verdwijnt met een laserbehandeling. Soms lukt het, soms niet, en soms wordt de vlek alleen wat lichter van kleur.

Vaak krijg je eerst een proefbehandeling, d.w.z. bij een heel klein stukje van de wijnvlek wordt gekeken, of de behandeling zin heeft. In jouw geval komt zoiets ook wel goed uit, want dan kun je bij die mini-behandeling ervaren, hoeveel pijn het doet, en of het je dat waard is.

Overigens kan er ook (licht) plaatselijk verdoofd worden, en zelfs behandelingen onder gehele narcose zijn mogelijk. Overleg eens met je huisarts, en vraag eventueel een verwijsbriefje naar de dermatoloog. Hij kan je veel meer vertellen, en een inschatting maken aan de hand van jouw verhaal, hoe belangrijk zo'n laserbehandeling voor jou is.

Voor algemene vragen over laserbehandeling van wijnvlekken, kun je dit nummer van het AMC bellen:

Polikliniek Plastische Chirurgie AMC
telefoon: (020) 566 2297

Dit informatienummer komt uit onderstaande link, waar je veel meer over dit onderwerp kunt lezen:

http://www.amc.nl/index.cfm?sid=509&itemid=92&contentitemid=9

Veel succes!