Hoe lang nadat je onder volledige narcose bent geweest mag je helemaal zelfstandig reizen met de trein?

Ik ben van plan een borstvergroting te ondergaan, (zie mijn andere vraag over de borstvergroting zelf) en daarbij moet je onder volledige narcose, omdat ik dit alleen wil doen en je sowieso niet mag autorijden, zal ik met de trein moeten.
Maar ik vraag me af of dit uberhaupt wel mag zonder begeleiding diezelfde dag nog..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het lijkt me sowieso geen optie om dezelfde dag naar huis te gaan. Waarschijnlijk blijf je een nachtje over om te kijken hoe jouw lichaam alles oppakt en of er geen complicaties ontstaan. Mocht je in dagbehandeling zitten dan is het geen goed plan om ALLEEN aan het verkeer deel te nemen! Dwz fietsen, wandelen, trein etc. Je moet iemand bij je hebben omdat je absoluut niet goed kan inschatten hoe het verkeer om je heen raast. En je weet ... je hoeft maar één keer verkeerd in te schatten om je leven in puin te laten vallen.
Ik krijg een beetje het gevoel dat je dit helemaal alleen wil doen, niemand het mag weten ... Klopt dit? Correct me if i'm wrong (...)
Dit is echt niet handig hoor! Als je thuis wat krijgt weet niemand wat er met je aan de hand is.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zou ik nu maar de vraag gaan stellen: hoe lang word je opgenomen in het ziekenhuis, als je een borstvergroting laat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus omdat je tussen de regels doorleest. +
(en prima antwoord ook!)
Steenuiltje
12 jaar geleden
@Amber: als je onder zeil gaat dmv een roesje is het al verstandig om iemand bij je te hebben die je naar huis begeleidt en bij je blijft. Laat staan dat je onder narcose bent geweest. Je bent door een narcose compleet knockout geweest en er is dan in je gesneden. Het is belangrijk dat er iemand bij je is, ook als je weer thuis bent. Iemand waar je een beroep op kunt doen. Raadzaam is het dat je niet alleen de nacht doorbrengt (als er complicaties ontstaan kan je iemand roepen)! Je kunt je geheel niet lekker voelen door pijn of misselijkheid. Het zou dus fijn zijn dat iemand pijnstillers voor je kan halen of je braaksel kan opruimen (mocht het zover komen). Een narcose vermoeid een lichaam heel erg. Je zult je schaamte écht los moeten laten! Als jou wat gebeurt en je hebt gehandeld in strijd met adviezen die het ziekenhuis jou meegeeft dan kan een verzekeringsmaatschappij ook heel erg moeilijk doen (en reken maar dat ze dat doen!). Dit moet je echt niet willen! Er zullen wellicht vele mensen zeggen dat het allemaal wel goed te doen is, dat het wel los loopt, maar als het bij jou anders verloopt ben je de klos. Begrijp me goed: ik wil je niet bang maken maar je moet wel je verantwoordelijkheid voor jezelf serieus nemen. Bel die vriend op of hij die dag kan en anders is het misschien een optie dat je een goede vriendin/ zus/ nicht meeneemt?

Andere antwoorden (4)

Overleg dat met je behandelend arts, hangt ook helemaal af van hoe lang de narcose duurt en hoelang je 'bij' kan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat lijkt me niet verstandig.
mijn ervaring is dat je de rest van de dag alleen maar slaapt, want je bent moe en suf.
zelfs de volgende dag zou ik je afraden, ook dan ben je nog geen stuiver waard.
je kan beter wat langer blijven als dat mogelijk is, of een hotel in de buurt nemen, en je roes goed uitslapen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Je kN beter een taxi regelen. Dan kun je alles op je gemak doen, want vaak ben je dan nog duf en misselijk.

Anders vragen of iemand mee kan reizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Ja dat is dan vervelend maar je geeft al veel uit maar voor je veiligheid heb je niets meer over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt duf, suf en misselijk. Niet fijn dus. Mischien een hotel boeken in de buurt ff op adem komen nachte slapen en dan de trein pakken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee Huppeltje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien mag je voor al het geld wat het kost wel een nachtje blijven in die kliniek. Maar ook de volgende dag is je conditie nog niet best. Toch maar iemand opduikelen die je wil komen halen!
Mijn vriendin heeft dit ook laten doen, zij mocht diezelfde dag nog naar huis maar wel met begeleiding van een ouder/vriend of dergelijke. Je kunt niet veel na de operatie alles gaat moeizaam en naarmate de narcose gaat uitwerken voel je steeds meer de pijn doorkomen. Het is inderdaad verstandiger om bijv. een rustigere manier van reizen te kiezen waarbij jij de bijrijder bent zoals een auto.