hoe kan men het huilen faken?

ik ben iemand die bij het ergste nog niet huild en ook niet net alsof kan doen
maar ik vraag me welleens af van je hebt t ook bij films dan hebbe ze van die blaadjes ofzo heb ik gehoord
hoe kan je dat nou zelf doen?
Op een niet pijnlijke of irriterende manier?
Want peper poeder in je ogen wrijven dat ken ik al mar dan loop je de hele tijd te wrijven en het is een kut gevoel..
Iemand ideeen?

Toegevoegd na 12 uur:
zijn er dan spulle die ik zelf kan kopen niet te duur en ook niet irriterend een beetje zoals die zalf die gebruikt wordt gewoon iets dat je traanklieren activeerd dus

Toegevoegd na 12 uur:
zijn er dan spulle die ik zelf kan kopen niet te duur en ook niet irriterend een beetje zoals die zalf die gebruikt wordt gewoon iets dat je traanklieren activeerd dus

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

acteurs (in nederland ik weet niet hoe het is in andere landen) denken aan iets wat is gebeurt, waar zo nog steeds om kunnen huilen en als dat niet lukt gebruiken ze een soort stift die ze onder de ogen smeren.
daardoor gaan de ogen tranen.

dit is mij verteld door een actrice uit GTST, ik weet niet hoe ze heet en wie ze speelt omdat ik de serie niet volg,
maar ze had mij een workshop gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet u misschien ook wat voor stift dat is wat voor spul het is en of ik het zelf ergens kan halen?

Andere antwoorden (7)

Aan iets verdrietigs denken, bijvoorbeeld je opa die overleden is die je heel erg mist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat helpt soms ook niet. Ik denk niet dat ze in een film allemaal aan hun opa denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was een voorbeeld. Je hebt vast wel een keer moeten huilen om iets anders dam fysieke pijn. Misschien moet je weer huilen als je daar aan denkt. Het zijn acteurs, het is hun werk om te doen alsof ze verdrietig zijn, natuurlijk kunnen ze dat, daar hebben ze dat soort trucjes voor. Kunnen ze dat niet? Dan zijn het slechte acteurs/gebruiken ze iets om de ogen te irriteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt de vraag niet goed gelezen: hij kan helemaal niet huilen ook niet van overleden opa's. Maar hij wil kennelijk wel graag af en toe kunnen huilen, blijkt uit zijn vraag. Misschien omdat anderen anders gaan denken dat hij gevoelloos is. Maar hoe dat zou moten weet ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij lukt het wel door aan mijn opa te denken
Altijd als ze eerst nog doge ogen hebben veranderen ze van camera dan doen ze gewoon 1 druppel water in hun oog komt het beeld dan weer terug zie je die waterige ogen en als ze dan knipperen zie je de bekende 1 druppel huil. Soms is het simpeler dan je denkt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron? (ik geef geen min, kan nog niet XD)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen bron Zo weet ik gewoon (voor 99%) zeker dat het zo gebeurd ;) Of een kleine variant met oogdruppels maar dat is vaak ook gewoon water of lenzenvloeistof ofzo
Tegenwoordig hebben ze daar oogdruppels voor of zelfs zalfjes. Dit zijn bepaalde middeltjes die je traanklieren activeren en zo de tranen veroorzaken.
Hoe dit precies in zijn werking gaat weet ik niet, maar misschien kun je met deze info op google zoeken.

Toegevoegd na 13 uur:
Ook als je heel vaak non-stop met je ogen knippert worden je traanklieren geactiveerd en kunnen je traanbuizen niet genoeg vocht naar je neus verplaatsen. Denk maar eens aan fietsen in koude wind, je gaat veel meer knipperen omdat je het gevoel hebt dat je ogen uitdrogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal eens op google kijken jah mar met welke zoek term dan ongeveer?
Of gewoon zalfjes werking op traanklieren?
Als acteurs/actrices huilen faken dan weet je als kijker niet hoelang er tussen zit tussen de reden en de oorzaak van huilen.

Ik heb wel eens gehoord van het trucje dat je met je ogen lang in licht van een lamp moet kijken zonder te knipperen.
Dan krijg je al bijna het effect alsof je moet huilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Denk aan iets verdrietigs
-Pak een zakdoekje en verstop er een net gesneden halve ui in
- hou je ogen heel lang en wijd open zonder te knipperen

Dat laatste kan een beetje gaan prikken :p maar het werkt wel bij mij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door oogdruppeltjes te gebruiken, uien snijden ga je ook van huilen (chemische reactie), wat ook helpt (bij mij) is niet knipperen met je ogen en tegelijkertijd staren, ga ik spontaan van huilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede acteur/actrice, kan veel controle hebben over de emoties. En kan de emoties in zoverre doorlaten dat ze ook 'echt' gaan huilen. Veel goede zangers kunnen dat ook, maar houden dit dan nog net tegen dat ze wel het liedje goed kunnen zingen.

Maar er zijn vele mensen die hun emoties nog geen klein stukje durven door te laten. Die hebben de emoties ver weg gedrukt om maar niet eens een stukje van die pijn te voelen. Die hebben maar 1 stand: weghouden!