Hoe kan ik zien of mijn vriendin wordt gepest?

Hoi,

Ik vermoed dat mijn vriendin wordt gepest.
Ik hoor soms dingen en ze gedraagt zich soms vreemd.
Ook schrikt ze bij het woord pesten.
Telkens als ik er met haar over wil praten, blijft ze het ontkennen.
Maar hoe kan ik nou zien of zij echt wordt gepest?
Wanneer is dan pesten echt pesten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien zou je het ook over een andere boeg kunnen gooien.
Niet meer over pesten praten, dat vermoed je, maar of het echt zo is????
Stel voor om samen een sport te gaan doen, en wel een sport waardoor iemand zich sterk gaat voelen.
Judo misschien, of een cursus zelfverdediging.
Dit is beiden wel lichamelijk, maar je wordt er geestelijk sterker van, zowel verdedigen als beheersen.
Vraag of ze met jou mee wil gaan, omdat jij dat wil voor jezelf, maar dan maak je haar ook gelijk zelfverzekerder.
Een feit is namelijk: Mensen die zelfverzekerd zijn worden minder gepest.
Dus als je vriendin zelfverzekerder wordt, gaat ze vanzelf hele rake antwoorden terug geven, dan is de lol van het pesten eraf.
Een pester wil stoer zijn, naar anderen laten zien, wat hij/zij durft, dus ga ze samen aanpakken, maar laat het woordje pesten naar je vriendin achterwege.
Waarschijnlijk wil ze het je (nog) niet vertellen, maar als jij laat merken dat je een echte vriendin ben, komt dat nog wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als ze bij het woord schrikt is er een vermoeden. (maar het kan ook zijn dat ze het gewoon erg vind)
Hoe ontkent ze trouwens agressief blozend fsoo verdrietig?
Ook hoor je dingen.
Ik denk uiteindelijk dat je vriendin gepest word,

Zoek ook eens uit:
Mischien een beetje schokkend maar spreek eens met iemand af en doe alsof je die persoon pest kijken wat zij er van zegt. (maar dat is wel wat vergezocht:D)
Gaat ze ook vaak om met andere kinderen die gepest worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal negeert ze het en gaat ze naar de grond kijken.
Ze ontkent op een schrikkende manier, zo 'dat is niet zo' of ze haalt haar schouders op.
Ze loopt altijd met een bocht om de kinderen heen.
Ik zie de pesters dan wel kijken, op de manier van wat moet zij hier.
Wat kan ik dan het beste doen?
Zonder mijn vriendin te kwetsen of dat ik zelf ook het slachttoffer wordt.
Want wie ik dan vermoed die haar pesten, dat zijn niet makkelijke pubers.
spreek een keer met haar af, en praat erover..
Zeg dat je er voor haar bent als ze het moeilijk heeft, en dat je, als ze dat zelf wilt, haar wilt helpen als het nodig is. Dat ze je altijd kan bellen als ze zich verdrietig voelt. Zodat ze zich durft te uiten en verteld wat er precies aan de hand is.. als ze zegt dat er niks aan de hand is vraag het aan haar klasgenoten, en als die hetzelfde als haar zeggen, dan moet je je erbij neerleggen en misschien heeft ze het er later wel over :)
suc6 :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of ze wordt niet gepest of ze wil/kan er niet over praten.

Zolang ze het ontkent kan je niet helepen en je kan het verder niet aan haar zien, behalve een vermoeden hebben dat het zo is.

Je kan wel eens zeggen, Het lijkt wel of je schrikt als ik over pesten begin, of, reageren op haar, in jouw ogen vreemd gedrag: Waarom reageer je zo, wordt je soms gepest?

Maar blijf niet aandringen, als ze het niet vertellen wil is dat ook goed, dat is haar keus.
Als je het genoeg en duidelijk hebt aangegeven zal ze er misschien ooit zelf met jou over beginnen omdat ze weet dat ze bij jou terecht kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haal een voorbeeld aan, je kunt deze ook verzinnen, en zeg wat jij hiervan vindt. Ze zal er vast wel op reageren. Zoek vervolgens naar aanknopingspunten.