Waarom verveld je huid na een aantal weken als je lekker bruin van vakantie bent terug gekomen???

Ik ken het verhaal van dode huidcellen en vernieuwing van de huid enz maar na vakantie is het vervellen erger en opvallend meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Vervellen betekend dat er toch schade was aan je huid en het nu aan het herstellen is.
Bijna iedereen op een zonvakantie, heeft geen geduld het zonnen langzaam op te bouwen, men wil zo snel mogelijk bruin worden, dus gaat men tegen de adviezen in( zonkracht) toch te lang in de zon op de eerste dagen.
Dus zal je later toch gaan vervellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben juist erg voorzichtig omgegaan met de zon,ben ook absoluut niet verbrand geweest en we hebben gesmeerd met factor 50!!!Ben echter nog nooit zo vervelt als nu.

Andere antwoorden (4)

Je huid heeft van de zon veel te lijden gehad. De zon verbrand de huid en droogt de boel behoorlijk uit. Hij is dan weer aan het herstellen. Goede aftersun is heel belangrijk, om het vochtgehalte weer op pijl te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het vochtgehalte van je huid niet van buitenaf op peil brengen. After sun voelt lekker aan, maar dat is dan ook alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk wel. Je moet het ook vocht innemen, maar een creme op de huid smeren help zeker ook.
ik had ditzelfde ook na een week vakantie.
Dit kwam bij mij gewoon omdat ik teveel in de zon gezeten heb, en zelfs iets verbrand was. Je lichaam kan dit niet aan en je krijgt hierdoor nog meer dode huidcellen.

Door het lage vochtgehalte in de cellen krimpen deze allemaal, houden elkaar dus niet/nauwelijks meer vast, en vallen in de vorm van vervelling van je lichaam.

na minder dan een week heb je hier waarschijnlijk geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat droge lucht de zaak verergert

als ik met een vliegtuig naar de zon ben, is de droge lucht in het vliegtuig zo erg dat ik de eerste vellen al zie hangen VOOR ik schiphol uit ben

zijn we met de auto ben ik meestal 2-3 weken terug en dan ziet het er droog en schilferig uit.

MAAR DIT jaar zit het bruin nu al 5 weken zonder droge plekken, maar kijk ook eens naar het weer, regen regen regen

in warme tropische landen vervel ik ook nooit

het is dus vooral de droge lucht
amigo
12 jaar geleden
Je huidcellen gaan dood en je krijgt dan nieuwe cellen.