Ik ga zo douchen is het handig om me aambeien eigenhandig terug te duwen of gebeurt er dan iets ergs?

Zie vraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Dat heeft weinig zin. Ze komen dan gewoon weer naar buiten gefloept. De kans op een bloeding is dan ook aanwezig. Je kan beter een middeltje tegen aambeien kopen. Als je er echt heel veel last van hebt, dan maar even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige waardevolle antwoord lees je hier jihaneeee!!!!!
Wat een stomme min!!!

Andere antwoorden (5)

Als je het voorzichtig doet en geen "haakjes" aan je nagels hebt enz. dan zal er niets gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt niet...slecht advies!!! Never nooit niet zelf aan je aambeien gaan zitten duwen!!! Straks gaat ze dit ook nog gewoon lopen doen!!! Ooit wel eens gehoord van trombose aambeien? Of ontstoken aambeien??? NIET ZELF AAN GAAN ZITTEN!!!!!
Ik zou dat niet doen dat gaat verschrikkelijk zeer doen.
Bij de drogist een zalfje halen (sperti bv) in de meeste gevallen ben je er dan heel snel vanaf en anders ff naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Doet echt geen pijn. Als je het met een hete washand doet voel je nl. alleen de warmte van de washand en dit verdoofd de aambeien enigszins. Het lucht eerder op. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt duidelijk nog nooit aambeien gehad. Aambeien terug duwen doet helemaal geen pijn, integendeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En sperti haalt geen aambeien weg, verzacht alleen de pijn iets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@siska,...aambeien terugduwen??? lekker...een ontstoken aambei eraan over houden! Echt niet zelf aan gaan zitten! En ik weet wat het is.. Het doet misschien geen pijn, bij een gewone aambei..maar geloof me, gaat deze aambei van binnen uit groeien ben je verder van huis!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ze echt ook wel s gehad eraan zitten kan heel erg zeer doen is mijn ervaring!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sperti aambeienzalf, is een zalf die gebruikt wordt voor de behandeling van aambeien.
Werkte bij mij ooit goed!
Meer info:
http://www.aambeien.nl/content/pgs/aambeien/sperti/zalf.asp
Dit helpt zelfs heel goed! Lekker heet water op een washand en terugduwen. Dan met koud water erop en dan weer de hete washand. Wisselbaden helpen nl.
Zorg wel dat je een tube Spertie hebt, of andere aanbeienzalf. Dit houdt het soepel en vettig enhelpt tegn de jeuk. Anders heb je weer last en pijn bij de volgende ontlasting.

Toegevoegd na 1 minuut:
corr; aambeienzalf.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat werkt alleen maar voor tijdelijk. kans op bloedingen is zeker aanwezig dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist platje!! - van mij!
Aambeien kan je eigenhandig terug duwen. Er gebeurt dan niets ergs. De aambeien zullen enkel na een korte tijd terug naar buiten komen. Het terugduwen van de aambei kan soms even verlichting van de klachten geven.
Probeer Hemoclin eens, dat helpt echt tegen aambeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Werkt hemoclin beter dan sperti??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks ergs?? Trombose aambei is inderdaad niet erg!!! neuh....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb jij een redelijk trauma aan je aambei overgehouden joni, of niet? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaaa dat kun je wel zeggen!!!!! ;) Valt het op? Je moet er echt niet zelf aan gaan zitten duwen!!! Ik irriteer me mateloos aan het feit dat ze hier gewoon medisch advies geven terwijl ze niet eens weten wat er kan gebeuren!! Sorry als het wat vijandig overkomt... :) Maar het zit nog vers in mijn geheugen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trombose aambei, jeetje dat is wel heel heftig. Mischien moet je het als antwoord geven. Dan kan je hem waarschuwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Joni: Ik heb al 35 jaar aambeien. Dus ik weet er wel iets van. @platje: ik kan niets zeggen over Sperti, want dat kan je niet kopen in België.
Hemoclin van Vogel werkt verkoelend. Daardoor verzacht het meteen de jeuk. Het helpt ook tegen de pijn en het branderig gevoel. Je hebt het in spray voor uitwendige aambeien en gel voor inwendige aambeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ siska: Dan moet je ook weten wat de consequenties zijn van het terugduwen van aambeien! Dat het bij jou al 35 jaar goed gaat wil nog niet zeggen dat de vraagsteller hetzelfde heeft, en dat is medisch gewoon niet verantwoord... Iedereen heeft een ander immuunsysteem en reageert overal anders op. Je had dit op z'n minst erbij mogen zeggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wil ook niet zeggen dat ze gelijk een trombose gaat krijgen, omdat jij dat hebt gehad! Ik wil niet minimaliseren wat jij hebt meegemaakt Joni. Want dat is iets heel pijnlijk geweest. Maar het terugduwen van een aambei was niet de oorzaak. Dit staat op de website van Slotervaartziekenhuis:
Wanneer een aambei BEKNELD raakt ontstaat plotseling pijn, vooral bij het zitten. Door de afknelling kan dan het bloed in de aambei stollen. Men spreekt dan van een getromboseerde aambei. Voorzichtig terugduwen van de getromboseerde aambei kan de pijn verzachten. http://www.slotervaartziekenhuis.nl/LinkedFiles/SLZ9035%20Aambeien%20en%20marisken.pdf En deze tekst heb ik er ook over gevonden:
Een mogelijke complicatie van aambeien die er uit hangen is een bloedprop (trombose) die zich kan vormen binnen in de aambei. Dit is ongebruikelijk, maar veroorzaakt intense pijn als het ontstaat. https://www.patient1.nl/mijn-zorgdossier/encyclopedie/aandoening/12/aambeien Nergens staat dat terugduwen van aambeien de oorzaak van een trombose zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska...hoe weet jij nu dat dat niet de oorzaak van mijn trombose is geweest...zo via de computer! Fijn dat je wat sites op de kop hebt weten te tikken...maar het zelf terugduwen van een aambei is medisch gewoon niet verantwoord!! Doordat ik zelf de aambei heb teruggeduwd is deze klem komen te zitten, en gaan onsteken! Je moet niet zomaar medisch advies geven via een site als je niet precies weet wat de klachten zijn. Sorry, maar daar kan ik me zo aan storen! Laat dit nou maar gewoon aan de dokter over!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet men hier op goeie vraag meteen een hoop categorieen verwijderen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daar ben ik het mee eens!!!!
Terugduwen blijft een tijdelijke oplossing.
Kan op zich geen kwaad.
Laten verwijderen via een operatieve ingreep is het beste.
Andere middelen helpen niet meer, die kunnen alleen de pijn verzachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder operatieve ingreep lukt het vaak ook wel om aambeien kwijt te raken, hoor.