waar kan je je neusholtes weer van openkrijgen zonder neusspray?

stomen is misschien een optie, maar dat vind ik vreselijk.
nog andere truuckjes?

Toegevoegd na 4 minuten:
waar moet zijn hoe ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Holtes laten leegzuigen bij een arts. Sommige mensen hebben baat bij het plaatsen van buisjes in de neus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit lijkt me het meest effectieve. ik ga het er over hebben.

Andere antwoorden (9)

Een fles ammoniak opendraaien en even ruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uhh lijkt me niet gezond en maar tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I. p. v. stomen kan je een warme douche nemen en je neus goed leegblazen.
Wat ook goed helpt is een opengesneden ui vlakbij neerleggen, bijvoorbeeld als je gaat slapen naast je bed, de volgende morgen is je neus weer ademvrij!
Het stinkt even in het begin,maar dat gaat snel weer over!
Succes en beterschap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geprobeert bedankt voor de tip. maar hij heeft niet geholpen.
Veel warme vloeistoffen drinken, zoals hete thee, bouillon.
vooral niet gaan liggen, want dan verergert het.
Neuspleisters kopen die te krijgen schijnen te zijn bij o.a. apotheek.
Antihistaminica in tabletvorm slikken. Deze zijn tegen allergische reacties maar worden alleen door artsen voorgeschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil nog wel met dampo smeren. Het werkt niet zo acuut als een neusspray, maar het doet wel degelijk wat. En het is minder heftig dan stomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zout water in een spray doen of gewoon opsnuiven,werkt niet verslavend maar is wel effectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De neti pot, een soort neus-gietertje. Er gaat afgekookt water in waarin een beetje zout is toegevoegd. dit laten afkoelen en lauw of koud gebruiken. je hoofd schuin boven een wasbak houden en in een van de neusgaten gieten. Je voeld het door je holtes en dan loopt het er weer bij je andere neusgat uit. Je kan er ook een plastic bidon of drinkflesje met een tuitje voor gebruiken. Dit moet je dan niet met volle kracht erin spuiten maar gewoon rustig aan door de neus spuiten. Je spoelt je holtes ermee schoon en personen met voorhoofdholte onstekingen hebben hier veel minder last van. (ik heb het voor het eerst gezien bij een Ophra uitzending waarin dokter Ozz te gast was. Doordat er zout aan toegevoegd is, en het rustig door de holtes gaat, geeft het het niet zo'n brandend gevoel wat je krijgt als je onverwachts water in je neus krijgt. Ik als neusspray-verslaafde heb er goed baat bij gehad. Als je te lang en te vaak neusspray gebruikt, gaat het tegen werken en krijg je meer verstopping. Ik heb eerder ook wel eens een spoeling in een spuitbus van de drogist geprobeert maar die is erg duur en snel op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind je stomen vreselijk? Misschien vind je in bad zitten lekkerder. Met Kruidenbadje van Zwitsal in je bad, badkamerdeur dicht en goed door je neus ademen. Is stomen maar dan anders :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga meestal onder de douche. Heel heet water over mijn hoofd laten lopen. Bij mij werkt het. Of het bij jou werkt... gewoon even proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer dit eens. Ouderwets maar werkt ook goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, en heerlijk fris in je neus :-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je mag hem niet gebruiken als je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel +1