Hoe werkt stoomdouche aromatherapie?

Ik heb nu een stoomdouche in de badkamer, en nu ben ik benieuwd hoe de aromatherapie werkt.

Van wat ik op internet heb opgezocht kan ik een spray kopen die tijdens het stomen enkele malen rondom mij spuit.

Nu heb ik voor het gewone bad al een heleboel flesjes staan, met allerlei geuren .... kan ik deze ook in de stoomdouche gebruiken ? bv beetje op de een natte douche vloer uitgieten of rond dat ronde bakje gieten waar de stoom uitkomt ?
Ik heb ook iets gelezen van wat geur op een plat rond watje te doen, en dit boven op het stoomgaatje te leggen.

Of is die badolie voor het bad niet geschikt om op die manier in te ademen een en moet ik echt wel zo'n sprays zoeken.

PS nee er is nergens een reservoir waar ik geuren kan ingieten in de douche.

Als iemand mij eens in zen geheel kan wegwijs maken in het gebruik van een stoomdouche?
Het ding gaat tot 45 graden na 20 minuten, is die temp aan te raden of is het gezonder van wat lager te zetten?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stoomdouche heb ik al vaak genomen, dat werkt prima. Alleen ben ik niet zeker over de temperatuur, maar dat is een mindere zorg. Het gaat nu vooral over de aroma therapie, het verschil tussen die spray en de badolie, mag ik het 1 voor het andere gebruike etc .... hoe moet ik het gebruike ...

Antwoorden (1)

De temperatuur weet ik weinig over; het gaat met name om de spray en de badolie.

Ik kan hier het volgende over zeggen:
Bij aromatherapie kun je verschillende aroma's gebruiken, gewonnen uit essentiële oliën. Bij het maken van de essentiële olie komt aan 1 kant de olie eruit, de andere kant komt er een hydrolaat uit. De hydrolaat van de olie is opgenomen vaak in een spray. Echter als je niet gebruik maakt van échte essentiële oliën (te herkennen aan de latijnse beterming op het product), dan heeft het sowieso alleen maar een geurstof en niet zo zeer de werking van aroma's. Immers word je daar slechts gefopt.

Een badolie is eigenlijk hetzelfde, alleen krijg je deze aroma's direct op de huid waardoor je sneller geprikkeld bent door aroma's, mits dit de echte zijn natuurlijk. Combineren raad ik eigenlijk af, door bijv. 2 geuren door elkaar te gebruiken die tegen werkingen hebben of juist elkaar extra versterken, kan het erg onaangenaam worden.

Dus ik zou wat betreft de aromatherapie zeggen dat je in ieder geval een keuze maakt wat je wil doen; spray of olie.