Dat ligt er helemaal aan waar jij behoefte aan hebt, wat jou rust geeft én waar je nieuwe energie van krijgt!

Tips?
- rustig opstaan en lekker ontbijten met een muziekje
- uitgebreid badderen
- wandeling (bij mooi weer..) in het bos en dan met een boek op terras
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Een lekker lang ontbijtje en een warm bad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
opstaan, aan leuke dingen denken ( verheugen op een leuk weekend) en lekker verzorgen! leuke vrolijke muziek aanzetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nog moet gaan werken, op tijd opstaan, op je gemak douchen, lekker ontbijten terwijl ontbijtnieuws opstaat, blokje wandelen en dan naar werk.

Hoef je niet te werken, dan hetzelfde alleen geen wekker zetten en lekker opstaan als je wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ideale ochtend, is een ochtend die in het teken staat van: "Ik hoef vandaag niks" Als je dat in je achterhoofd hebt, begint de dag al heerlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is dat hopelijk een vrije ochtend. Geen wekker laten aflopen maar pas opstaan als je uitgerust bent. Als het mooi weer is lekker buiten gaan zitten met de krant of wat anders om te lezen. Rustig bedenken wat je die dag moet of zult gaan doen. Niet haasten, gewoon kalm aan doen.
Amadea
12 jaar geleden
De ideale ochtend tegen stress begint de dag (of dagen) van tevoren. Alle rotzooi om je heen, in je huis, je tuin, je balkon, wat dan ook, lekker opruimen en aan de kant. Zorg ervoor dat er zo weinig mogelijk is waar je je zorgen om kan maken.

Dan de ontspan ochtend zelf: Geef jezelf de tijd om wakker te worden, neem een lekker warme douche of bad, met lavendelgeuren om je heen. Wikkel jezelf in kleding waarin je je zo comfortabel mogelijk voelt, bijvoorbeeld een pyjama en ochtendjas. Dan een lekker warm kopje thee, liefst met zo weinig mogelijk cafeine, rooibos is een goeie! Vul de kamer met een lekker ontspannend geurtje, lavendel, mandarijn, of kaneel bijvoorbeeld. Daarna kan je jezelf lekker verwennen, lekker een maskertje op je gezicht, ontspannende muziek om je heen, komkommer op je ogen, en lekker achterover leunen! Doe alles rustig aan. Als het masker klaar is, warm water erover en nog eens lekker douchen.

De ochtend zal zo onderhand voorbij zijn, dus die laatste douche kan je weer klaarstomen voor de rest van de dag. Lekker koud afspoelen, en je bent er klaar voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een lekker ontbijt met de geur van verse koffie,rustig de krant kunnen lezen en dan in alle rust je klaarmaken om naar het werk te gaan,zonder file en de ganse voormiddag rustig kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas niet voor iedereen weg gelegd natuurlijk..
Maar als dat wel zo is en de situatie er naar staat, is het een goede manier om de ochtend te beginnen :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord! tekent mooi af tegen alle op elkaar lijkende antwoorden
+je van mij
Op tijd opstaan. Zodat je eerst rustig een kopje koffie kunt drinken, ontbijtje, rustig douchen en aankleden, klaarmaken, en fris en opgewekt de deur uit.

Leuker kunnen we het niet maken. Je kunt wel denken dat een uurtje langer slapen zo lekker is, maar als je vervolgens in vijftien minuten de deur uit moet speren, is de lol er wel af. Liever dus 's avonds iets eerder er in en genieten van een lange ochtend. Vooral in dit jaargetijde heerlijk, als het om zes uur 's ochtends al lekker is in het ochtendzonnetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
's Avonds de koffiezet al gereed maken dan hoef je enkel maar op het knopje te duwen en langzaam wakker worden.
Ontbijt maak je gezellig en je kan ook de avond ervoor de tafel al klaar zetten.
Bedenk wat je later op de dag gaat doen, niks moet.
Blader in een tijdschrijft wat jou interesseert. Liefst geen kranten waar allemaal doem nieuws in staat.
Zorg voor een aangenaam muziekje op de achtergrond.
Steek een theelichtje aan maak een plannetje voor de nieuwe dag die je mag beleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is denk ik voor iedereen anders,is maar net wat je lekker vind en waar je op dat moment behoefte aan hebt.Mijn ideale ochtend begint met wakker worden uit mezelf dus geen wekker.Dan in pyama naar beneden,kopje koffie erbij.Terrasdeur open,liefst zon naar binnen,dan lekker een beetje lezen wat laptoppen,nog een kopje koffie. En dan heerlijk uitgebreid in bad en nog een beetje rommelen.Heerlijk .....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om stress te bestrijden is het goed de dag te beginnen met een explosieve inspanning: hardlopen, roeimachine, fietsen op de hometrainer. Dan worden de broodnodige endorfines aangemaakt. Daarna douchen en lekker eten.