Ik heb een vakantieslaapritme, hoe kan ik dit volgende week als ik naar school moet het minst erg maken?

Mijn slaapritme is nu van rond 3;00 tot 13:00 ongeveer. Maandag moet ik weer om 6:30 op. Is dat slim om met mate de tijden wat aan te passen, of wat is de beste manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Gewoon een keer om 10:00 opstaan. Heb je in principe genoeg slaap gehad om de dag normaal door te kunnen komen, maar ben je wel moe genoeg om de volgende avond te bepalen welk ritme je voortaan wilt gaan aanhouden.

Dus bijvoorbeeld: ga gewoon om 3:00 naar bed, sta om 10:00 op en ga daarna om 22:00 ofzo slapen zodat je om 6:30 genoeg uurtjes gemaakt hebt. Dan zit alles weer goed, hoewel je hoofd er natuurlijk nog wel een paar dagen aan moet wennen dat je voortaan weer genoegen moet nemen met 7/8 uur in plaats van 10.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk dat het het beste is als je iedere avond wat eerder naar bed gaat en steeds een uurtje eerder opstaat zodat je maandag om 6.30 kan opstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sta op zaterdag maar een keer eerder op en ga die avond op een regulier tijdstip naar bed. Kom je niet zo snel in slaap en weet je dat van tevoren, doe dan overdag iets actiefs, sporten veel huiswerk maken sex met je vriend(in) dan komt dat ook wel goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okeoke, grapje natuurlijk.
Ik zou zeggen probeer eens om het in een keer radicaal om te gooien, hoewel dit natuurlijk niet helemaal lukt. Want je slaapt nu 10.00 uur. Naar mijn idee rijkelijk veel en ook wel onnodig. Want ik kan me niet voorstellen dat jij normaal om 20.30 uur naar bed gaat.

Dus heel simpel probeer nu meteen eens om 11.00 uur op te gaan staan i.p.v. 13.00 uur. Als dit lukt heb je al een normaal ritme van 8.00 uur.

De volgende stap is om 11.30 uur naar bed gaan en de wekker om 6.30 uur af laten lopen. Dan sta je gewoon op en kijkt of dat zonder problemen lukt. En ga je weer heerlijk pitten.

Nou als dit lukt, dan ben je er al en anders speel je nog wat met die tijden. Een slaapritme aanpassen kan best heel snel, vooropgesteld dat je een goede slaper bent en niet regelmatig last van slapeloze nachten hebt.
Ceeve