Wat moet je doen als je elke dag hoofdpijn hebt?

Ik heb sinds kort elke dag hoofdpijn en weet niet wat ik ertegen moet doen' paracetamol werkt bij mij ook al niet, en mijn hoofdpijn is Zo erg dat ik er misselijk van word'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
42.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een goeie vraag voor je huisarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zegt de huisarts er over ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zou een keer langs gaan bij de dokter. Ik heb dit ook gehad en het werd steeds erger. Het bleek dat ik toen migraine had dus ga eens langs de dokter. Ook al is het uit voorzorg

Antwoorden (11)

Als je sinds kort iedere dag hoofdpijn hebt, waar je zelfs misselijk van wordt, wordt het de hoogste tijd jezelf eens te laten onderzoeken.

Ga naar een dokter/huisarts, bespreek je klachten, en hoogstwaarschijnlijk komt hij/zij met een oplossing voor je probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je misschien gestopt met bijvoorbeeld koffie drinken iedere dag? Dat zou het kunnen verklaren.. in dat geval toch een beetje koffie nemen en weer langzaam proberen af te bouwen.

Maar anders zou ik inderdaad naar de dokter gaan. Dan krijg je echter heel veel vragen waar je dan nog geen antwoord op weet. Ik heb zelf een tijdje van de dokter een hoofdpijndagboek (voor voorbeeld zie onderstaande link) bij moeten houden voordat de dokter er een etiketje op kon plakken. Ik zou je dus aanraden om eerst alvast een week zo'n hoofdpijndagboek bij te houden en dan naar de dokter te gaan. Scheelt een spreekuur en zo kan je duidelijker over je klachten praten. Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan ook dat je nek en schouders helemaal vast zitten.
Vraag ook de arts of ie daarnaar kijkt/voelt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt, soms heb je dat niet eens in de gaten behalve die ellendige hoofdpijn (paracetamol hielp bij mij toen ook niet). Ik ben er voor bij de fysiotherapeut geweest, nu nergens last meer van.
Hoofdpijn en misselijk zou op migraine kunnen duiden. Dat zou ook verklaren waarom paracetamol niet werkt. Maak een afspraak met de huisarts en hou intussen een hoofdpijndagboek bij. Daarin staat dan wanneer je pijn had, hoe erg deze was (bv op een schaal van 1 tot 10) en wat je ondernomen hebt. Hoe meer inzicht en info de dokter heeft, hoe sneller deze een correcte diagnose kan stellen en oplossing bedenken. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eerst na of er iets in je levenspatroon verandert is, bijvoorbeeld minder slaap, geen koffie etc. Als je geen duidelijke verandering ziet die een oorzaak zou kunnen zijn probeer dit is:
Ga staan en buig zodat je hoofd naar beneden hangt als je nu een heel pijnlijk/zwaar gevoel voelt zou ik zeker naar de huisarts gaan, dit zou een voorhoofdsholteontsteking kunnen zijn, de huisarts kan antibiotica voorschrijven. Overigens werkt veel water drinken ook tegen hoofdpijn. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als migraine.
Mijn moeder had dat ook zo erg.
Dan moest ze zelfs overgeven, en kon ze alleen maar stil liggen in een donkere,rustige kamer.
Panadol wordt veel gebruikt bij migraine,en bij ernstigere gevallen kan de huisarts nog zwaardere medicatie voorschrijven.
Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik inderdaad even een bezoekje brengen aan de huisarts, maar je kunt ook overwegen om langs de opticiën te gaan. Als je onscherp ziet en onbewust de hele dag aan het 'knijpen' bent met je ogen om scherp te kunnen zien kun je daar ook flinke hoofdpijn van krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft me al eens minnen opgeleverd (te goedkoop, te simpel?) maar ik blijf volhouden dat enkele grote glazen water bij hoofdpijn heel goed kunnen helpen. Ik garandeer natuurlijk niets maar de meeste mensen met hoofdpijn, ook migraine, ervaren verhitting in hun hoofd. Drinken van een paar glazen koud water kan dan snel de bloedstroom naar het hoofd afkoelen en daardoor de pijn verlichten.

Ben je misselijk? Dan moet je er even doorheen. Er is een redelijke kans dat ook die misselijkheid vermindert door het water. Moet je toch braken dan heb je in ieder geval die zure maaginhoud verdund waardoor die minder schade aanricht op weg naar buiten.

Ik heb op zich niets tegen op incidenteel gebruik van pijnstillers zoals paracetamol maar het is bekend dat langdurig en veelvuldig gebruik de hoofdpijn eerder in stand houden dan bestrijdt. Het loont dus alleszins om dit uiterst goedkope middel eens te proberen.

Helpen al die tips niet, verergert het probleem en vooral als je een plotseling, in één klap ontstane hoofdpijn hebt dan moet je zeker naar de dokter en in het laatste geval een spoedafspraak maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoofdpijn en voornamelijk hoofdpijn in de zomermaanden of met langdurige warme temperaturen duiden vaak op een vocht tekort. Drink dan gewoon veel en goed.Maar geen alcohol! En hoofdpijn kan ook tijdens de winterperiode veel voorkomen en dat is dan vanwege de kou. Om die hoofdpijn weg te krijgen kun je meestal het beste plat gaan liggen in bed en rust nemen. Sowieso is het altijd aan te raden om rust en vocht te nemen bij hoofdpijn.Welke vorm van hoofdpijn dan ook.Vertrouw je niet niet en verdwijnt de hoofdpijn niet met rust en vocht dan kun je het beste naar de dokter gaan. Die kan dan verder uitzoeken waar de kwaal weg komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Gebruik je veel medicatie tegen de hoofdpijn? Als je veel pijnstillers gebruikt, kunnen de pijnstillers zelf ook weer hoofdpijn veroorzaken als 'bijwerking'. Dit heet medicijnafhankelijke hoofdpijn.

De patiëntenbrief van het Nederlands Huisartsengenootschap geeft hier meer informatie over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je aan sowieso even contact te zoeken met je huisarts iedere dag hoofdpijn kan verschilden oorzaken hebben het kan in verband hogebloeddruk of hormonen maar ook van uit de nek komen als stijve nek heb of door stress.
laat eerst even goed onderzoeken wat er precies de oorzaak van is .
Bij veel hoofdpijn kan ook nog eens te kort aan vocht zijn of gebruik van teveel cafeïne .
Soms kan even gaan legen in donker kamer met raam open goeie nat washand op je hond legen en goed en diep in en uit ademen .
Of wat help misslelijkheid is koud glas water daarin suikerklontjes hier van wordt de maag rustige door.
En ook helpt wel eens je pols onder koud water houden .
Hoplijk heb hier wat aan ik wens je in iedere geval beterschap !