Is 1m68 voor een 15,5 jarige Belgische jongen wel normaal ? Ik zou graag 1m75 nog worden...

Zijn er tips om nog een beetje te groeien ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

het is zeker wel normaal verder kun je niet zo veel aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ty

Andere antwoorden (5)

Tot je 18e groei je nog steeds in de lengte en vaak sta je een tijdje stil om vervolgens een groeispurt te moeten meemaken. Je kunt dit niet zelf bepalen, hooguit meewerken kan je hieraan, door gezond te eten, voldoende te drinken( water) en te bewegen. Ook de rust is belangrijk. Dus niet te laat naar bed en gewoon gezond leven! Als je gezond en fit bent, neemt jouw lichaam ook de voedingsstoffen goed op en daarmee ontwikkel je ook de groei beter. Verder is het ook voor een deel genetisch bepaald. Is niemand in jouw familie lang, dan is de kans dat jij ook niet lang wordt erfelijk bepaald.
amc
12 jaar geleden
Je bent nog in de groei, dus je kan zeker nog 1,75 worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik 15,5 was was ik 170 nu 19 jaar ben ik 198.
Dus ja je zal nog groeien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongens krijgen hun groeispurt wat later dan meisjes. Ook groeien zij wat langer door. Er is een grote kans dan je nog wat gaat groeien! Kijk eens naar de bouw van je vader en moeder/ broers en zussen. Als je ouders klein zijn heb jij zelfs ook kans om kleiner te blijven, als ze lang zijn idem dito.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bezorgd bent kun je ook aan je huisarts vragen of je een kinderarts kunt consulteren. Mijn zoon heeft namelijk dezelfde zorgen gehad. En heeft een paar keer hormoonspuiten gekregen. Hij is nu 20 jaar en heeft een mooie lengte van 180 cm