wasdroger(condensdroger)wil ik in de slaapkamer hebben, uit ruimtegebrek. Is dit schadelijk voor de gezondheid, i.v.m. vochtige lucht uit machine?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

In verband met plaatsgebrek had ik heel vroeger ook jaren een condenswasdroger op de slaapkamer. Nooit problemen mee gehad. Het is wel heel belangrijk dat je zorgt voor een goede ventilatie. De eenvoudigste manier om dit te doen is een raam zoveel mogelijk op een kier te laten staan of ventilatieroosters open te houden.

Om zeker te zijn kan je een luchtvochtigheidsmeter in je slaapkamer plaatsen. Een hygrometer meet de luchtvochtigheid die ongeveer rond de 50% hoort te zitten. Is de luchtvochtigheid hoger dan bestaan er elektrische apparaten die de luchtvochtigheid verlagen, zogenaamde condensors. Tevens zijn er vochtabsorberende zouten of gels te koop, ook wel vochtvreters genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat vocht leidt tot heel veel schimmels (op de muur en in de lucht, dat zie je niet) en dat is erg ongezond voor jou en je huis. Daarom komt en droger normaliter uit op de buitenlucht. Ik zou het daarom niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Volgens mij wordt bij een condensdroger het water opgevangen in een opvangbak, dus met gewoon de ramen een keer extra open, moet het goed te doen zijn
Wij hebben wel een condensdroger, maar dan met een opvangbak voor het gecondenseerde water. Dan hoeft hij dus niet bij een buitenuitgang te staan. Toch zou ik die niet graag op mijn slaapkamer hebben. Je kunt dan nooit de droger 's nachts aan hebben, want het maakt nogal veel lawaai. Bovendien komt er een hoop warmte vanaf, en ik heb graag een koele slaapkamer. En er zal ook vast nog wel vocht vanaf komen. Als dat het geval is, zal dat inderdaad niet zo gezond zijn op je slaapkamer.
Bij ons staat hij trouwens bovenop de wasmachine. Zou dat voor jou geen optie zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
droger sowieso 's nachts niet aan zetten i.v.m brandgevaar.