Is het normaal als een meisje 2 dagen lang hevig buikpijn heeft?

Toegevoegd na 5 minuten:
details: meisje 15 jaar en ze zegt is niet ongesteld

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan een ontsteking van de eileiders of eierstokken zijn. Dat geeft vaak een hevige pijn aan een zijkant van de onderbuik. Ik ken de pijn, heb het vroeger ook gehad. Als het de rechterzijde betreft doet het denken aan een blindedarmontsteking.
Geef haar de raad om naar een arts te gaan.
Door ontstekingen van de eileiders kunnen verklevingen ontstaan die een latere zwangerschap kunnen bemoeilijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als je ongesteld bent of het moet worden wel ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heeft ze blindedarmontsteking, of begint ze ziek te worden (zoals griep)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blindedarm onsteking misschien ?

laat haar eens drukken op de rechterkant onderbuik net naast het bekken als ze dan vergaat van de pijn meteen de huisarts erbij halen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik nog eventjes afwachten, maar als het langer blijft aanhouden zeker even een bezoekje brengen aan de huisarts!
capthavoc
12 jaar geleden
ik kan me voorstellen dat ze bij zichzelf erg voorzichtig drukt
probeer jij het eens, als ze echt pijn heeft moet het bijna wel blindedarm zijn.
laat de huisarts het verder onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij blindedarmpijn is de klassieke test drukken rechtsonder en dan zien of er vooral pijn is als de druk wegvalt, de zogeheten loslaatpijn.
Maar alleen een arts kan echt zien wat er aan de hand is.
capthavoc
12 jaar geleden
Goeie hippo +je
Als het echt langer gaat duren dan 4 dagen dan zou ik nu de huisarts bellen voor advies.
probeer ook de andere te drukken als daar de pijn niet is is of gewoon minder zit de zetel van de pijn toch op een verdachte plek. sterkte !!!
capthavoc
12 jaar geleden
oops probeer ook aan de andere kant te drukken bedoel ik
Het kan zijn dat ze ongesteld gaat worden, of dat dat over 2 weken gebeurt en ze nu haar eisprong voelt (hoewel je daar meestal niet veel pijn van hebt).
Afhankelijk van de verdere klachten (diarree? koorts? misselijk? eet ze goed? eet ze voldoende? drinkt ze genoeg? heeft ze onlangs nog gepoept? doet plassen zeer?) kan het van alles zijn.
Als ze ongerust is, kan ze de huisartsenpost bellen (of gewoon haar eigen huisarts bellen, dan hoort ze wel een bandje met wie er dienst heeft of wat het nummer van de huisartsenpost is). Daar kan ze dan met iemand praten, precies uitleggen wat er aan de hand is, en kan er bijvoorbeeld geadviseerd worden een paracetamol te nemen of langs te komen bij de huisartsenpost bijvoorbeeld.
Toch iets betrouwbaarder dan deze vraag voor een ander online te stellen.