Eigenlijk kom je er nooit meer echt van af,het zal altijd blijven opspelen. Na allerlei crèmes te hebben geprobeerd die het alleen maar erger maakten heb ik heb ooit een kuur van een half jaar gehad met Doxycycline, daarna is het heel lang weggebleven.Tegenwoordig gebruik ik Metronidazol Actavis Creme als het weer de kop opsteekt en dit helpt erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat je doorverwijzen naar de huidarts, dermatoloog, tegenwoordig kunnen ze dat laseren. Maar er zij vast nog meer manieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel van rosacea af geraken zal niet simpel zijn. Aangezien gebleken is dat mensen met rosacea een lagere hoeveelheid antioxidanten in hun huid hebben is het belangrijk om deze aan te vullen. Kalmerende producten kunnen de roodheid en irritatie van de huid verminderen. Kies dus voor producten met antioxidanten en kalmerende stoffen. Smeer de crèmes op een droge huid. Dit vermindert het prikkende gevoel. Vermijd het gebruik van een scrub -crème of van ruwe washandjes.

Je zou een dermatoloog kunnen raadplegen. Hij/zij zal vrijwel altijd kiezen voor een creme met antibiotica, zoals Metronidazol. In sommige gevallen kan Azalaine zuur in een crème goed werken. Ook kan er gedurende een periode van enkele maanden doxycycline geslikt worden. Er bestaat speciaal voor de behandeling van rosacea een laag gedoseerde vorm (40 mg) die zeer effectief is en een kleinere kans geeft op het ontwikkelen van resistentie en bijverschijnselen.