Is het vreemd dat je een behandeling van de kaakchirurg direct moet afrekenen?

Ik moet een gecompliceerde wortelkanaalbehandeling onder-gaan en de kaakchirurg wil dat ik deze behandeling direct
afreken(pinnen), 800 euro. Ik vind dit vreemd, ik ben immers verzekerd. Hij moet het toch declareren bij mijn
verz. mij., niet iedereen heeft toch even 800 euro beschikbaar. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het ligt aan het soort verzekering of je zelf moet declareren of dat de kaakchirurg dat doet. Als in jouw geval de tandarts de rekeningen declareert bij de verzekering, dan zal dat waarschijnlijk ook zo zijn in geval van de kaakchirurg.
Voor dat je naar de kaakchirurg ga zou ik absoluut even contact opnemen met je ziektekostenverzekering hierover en wellicht kunnen ze ook nagaan of de betreffende kaakchirurg betrouwbaar is. In het http://www.bigregister.nl/zoeken/ kun je checken of hij/zij wel echt kaakchirurg is.
Lijkt het allemaal wel te kloppen, betaal dan niet contant zonder dat je een rekening krijgt, waarop vermeld staat dat jij de rekening betaald hebt.(Bewijs van betaling)
Maar vreemd is het wel. Stel je voor dat jij 800,00 euro betaalt en dat de kaakchirurg dat ook nog eventjes bij de verzekering gaat declareren. Daarom dus absoluut vragen om rekening met bewijs van betaling.

Maar dus allereerst even contact opnemen met je ziektekostenverzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bel je verzekering op en vraag hoe het precies werkt en wat er precies gedekt wordt en niet. kan me niet voorstellen dat je meteen moet betalen anders kunnen ze altijd een rekening thuis sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kan alleen direct declareren als hij een overeenkomst heeft met jouw verzekering EN als de behandeling verzekerd is. Als hij niet alle gegevens heeft om dit zeker te stellen, vind ik het niet vreemd dat je meteen moet betalen. Tot ik mijn verzekering in NEderland geregeld had, en alleen in Duitsland verzekerd was, moest ik alle behandelingen voorschietn en zelf declareren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je doorverwezen door je eigen tandarts of heb je hem zelf uitgekozen. Waarschijnlijk is deze kaakchirurg niet aangesloten bij de verzekeringsmaatschappijen.
ronron1212
12 jaar geleden
Een andere mogelijkheid is dat je te boek staat als wanbetaler (bij je zorgverzekeraar of bij de zorgverlener) en de kaakschirurg wil graag zekerheid over zijn kosten.