Kan ziekte van Pfeiffer in verband staan met Analylactische schock en kan dit meerdere keren voorkomen??

Ik heb nu waarschijnlijk voor de 3e keer in mijn leven Pfeiffer, ik heb veel keelpijn, grote blaren in mijn mond, een vergrote milt en een bij milt, mijn lymfeklieren zijn opgezet, ben erg moe en heb veel koorts. Ik heb ook al eerder 2maal toxoplamose gehad en gordelroos.

Ook heb ik het afgelopen half jaar 3 x een Analfylactische schock gehad, 1maal na toedienen van jodiumhoudende contrastvloeistof en 2maal na inname van zogenaamde NSAID 's. Mijn huisarts weet niet meer wat hij met mij aan moet, mijn allergoloog zegt dat mijn lijf op sprongen staat, dat als er maar iets gebeurt, mijn immunsysteem ermee ophoud. Weet iemand wat nu te doen?
Ik ben 42 jaar. Ik weet wel dat mijn klachten veregerd zijn na de bevalling van mijn tweeling 6 jaar geleden en ik een fluxus heb gehad, ik heb in mijn leven nu 2 maal een hartstilstand gehad en na deze fluxus ( doodbloeden) heb ik 8 zakken bloed gekregen.
Heb nu een astma aanval die al weken duurt en niet minder word, ook al slik ik nu 8 soorten medicijnen en heb 2 pufs en 2 Epi pennen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Ik heb er even over na moeten denken of ik wel of niet zou reageren; ik ben namelijk geen arts. Mijn reactie kan dus ook niet als medischadvies gezien worden!

De ziekte van Pfeiffer kan je maar één keer krijgen. Wel is er een andere verwante aandoening met dezelfde symptonen die je vaker kunt krijgen. Dit is Cytomegalie een aan herpes gerelateert virus.

Wat je andere klachten betreft: Je schrijft dat je NSAID's gebruikt. Dit zijn medicijnen met mogelijk zeer heftige en zeer zware bijwerkingen. Enige maanden geleden is er een reportage geweest op tv waarin dit uitgebreid besproken werd. Mogelijke bijwerkingen waren o.a. anafylactischeshock, stilleggen van het immuunsysteem, ernstige maag- en darmklachten en hartstilstand. Uit de reportage bleken de NSAID's zelfs verantwoordelijk voor diverse doden door hartstilstand. Diverse artsen willen daarom ook dat NSAID's alleen zeer wel overwogen worden voorgeschreven. Misschien is het een idee eens met de arts te praten die deze middelen heeft voorgeschreven. Hij zal ze hebben voorgeschreven ter behandeling van een aandoening maar misschien is er een ander middel. Gezien je situatie lijkt mij dat altijd het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heftig allemaal. Ben ff aan het zoeken geweest. Er staat op internet heel veel informatie over de mogelijke bijwerkingen van NSAID's, ook de vrij verkrijgbare. Ik heb alleen niets kunnen vinden over de gevolgen van NSAID's op het immuunsysteem.
De reportage over hartproblemen door vrij verkrijgbare NSAID's is te zien op de site van Tros Radar, uitzending van 7 mei 2007; ach een paar maanden geleden of een paar jaar, wat is het verschil ;). Het lijkt mij zeer verstandig om je te laten doorverwijzen naar een internist. Er moet m.i. een onderliggende oorzaak zijn voor al jouw klachten. Is het daarnaast geen idee om naast de 'reguliere' medische wegen ook eens in het 'alternatieve' circuit te verdiepen. Niet alle alternatieve artsen zijn namelijk kwakzalvers. Er zijn diverse alternatieve geneeswijzen die gebaseerd zijn op eeuwen oude principes die wij niet (helemaal) kunnen begrijpen maar vaak wel helpen. Echter: Zie de alternatieve geneeswijzen niet als vervanging maar als aanvulling op de reguliere arts!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje, wat heftig. Beetje gegoogeld op NSAID's ; geef mij inderdaad maar een paracetamolletje Typisch geval van middel is erger dan de kwaal ; astmapatienten mogen het eigenlijk niet eens hébben lees ik hier.