Waneer of waar moet je aan voldoen om van een gezonde levensstijl te spreken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij een gezonde leefstijl denk je snel aan 3 dingen:

1. Je voeding
De Schijf van Vijf geeft een goed beeld van jouw eetgewoontes. Deze schijf bestaat uit 5 delen met verschillende producten waarvan je elke dag uit elk deel wat zou moeten hebben. Er zijn ook 5 regels bij:

-. Eet gevarieerd
-. Eet niet teveel en beweeg
-. Eet minder verzadigd vet
-. Eet veel groente, fruit en brood
-. Eet veilig

Meer informatie over de schijf van vijf in de bronnensectie ↓.

2. Beweging
Zoals al aangegeven ook bij de regels van de schijf van vijf is lichaamsbeweging een must voor een gezonde levensstijl. In de regel is 5 dagen per week 30 minuten bewegen voldoende, enkel is het natuurlijk nooit verkeerd meer te doen.

3. Slaap
Men moet genoeg slaap hebben, maar hoeveel nou precies? Er wordt wel eens gezegd dat iedereen aan 8 uur slaap genoeg heeft voor een nacht, echter is dit niet voor iedereen zo. Hoeveel slaap iemand nodig heeft verschilt van persoon tot persoon. Er zijn mensen die aan 7 uur slaap per nacht genoeg hebben, maar er zijn ook mensen die aan 10 uur nog niet genoeg hebben. Gemiddelde voor jongeren: 9 tot 10 uur, gemiddelde voor volwassenen: 7 tot 8 uur. Interessant weetje: Seks is het beste voorspel van slaap.

Natuurlijk hebben we nog de standaardregels zoals niet roken en alcohol drinken met mate, maar dat spreekt voor zich.

Succes!

Tweekaz.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoals we altijd vergeten de bijlagen bij e-mails te stoppen vergeet ik nu ook de bron, maar hier alsnog ↓.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gezond eten, genoeg bewegen, en plezier hebben in het leven!