Is het gevaarlijk om mijn aders expres af te sluiten?

Het klinkt misschien gek, maar het gevoel dat je daardoor krijgt is geweldig! Ik vroeg me alleen af of het erg schadelijk is... Ik knijp dan namelijk mijn hals(slag)aders dicht, zodat ik een beetje draaierig word en zwart voor mijn ogen begin te zien. Op het moment dat ik dan stop met knijpen, gaat het bloed weer stromen en gaat het zwart voor mijn ogen weer weg en krijg ik een gigantisch lekker tintelend gevoel overal in mijn lichaam. Ik zou het graag vaker willen doen, maar vraag me af of dit gevaarlijk zou zijn en eventuele schade aan hersenen etc. kan aanbrengen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Antwoorden (5)

Het is zeker gevaarlijk. Vooral omdat je hersenen zuurstof nodig hebben. Als je hersenen een bepaalde tijd geen zuurstof krijgen kun je een herseninfarct krijgen. Symptomen van een herseninfarct zijn onder andere blindheid of een wazig zicht uit je ogen en/of duizeligheid of evenwichtsstoornissen. Ik zeg: niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoop dat je het nog niet te vaak hebt gedaan. Zo ja, dan bof je dat we in dit land vrij beschaafd omgaan met zwakbegaafden en geestelijk gestoorden..

Toegevoegd na 53 seconden:
NB: ik zeg niet dat je dat bent, maar dat je dat dan wordt.
12 jaar geleden
Ik zou ze niet aan beide zijden tegelijk dicht drukken want dan kieper je van je eigen af. Er zijn mensen dood gevonden die van wurgsex hielden. Lijkt me niet iets om mee te experimenteren,als het mislukt krijg je geen herkansing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet doen. Het effect wat je creërt is in principe hetzelfde als je knock-out wordt geslagen, maar dan zonder de impact van de klap. Jouw hersenen krijgen gewoonweg even geen zuurstof meer. Een keertje is niet erg, dat herstelt wel weer, maar met regelmaat, nee. Dat beschadig je permanent jouw hersencellen.

Buiten het feit om dat je jouw hersenen aan het beschadigen bent, ga je op den duur de grens verleggen.

In het minst erge geval raak je buiten bewust zijn en schijt je jezelf onder. Nee, dit is geen grapje, ooit eens in de ring gezien dat de een bij de ander een bloedverwurging aanlegde. Net te laat met aftikken, en zakte als een plumpudding in elkaar, waarna hij alles onder scheet.

In het ergste geval, als je het doet in combi met masturberen, wordt je eens dood aangetroffen met een lus of riem om je nek en jouw geslachtsdeel in de hand. Er zijn al honderden, zoniet duizenden personen op die manier dood aangetroffen toen wurgsex enigzins in trek kwam (oh wat een woordspeling weer). Tja ben benieuwd wat ze op de toespraak van jouw begrafenis zullen zeggen: "Hij is de dood ingetrokken?", "Het leven is uit hem gerukt?"... :-)

Dus nogmaals, niet doen. Ga maar even minuutje op de kop staan ofzo als je die behoefte hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is erg gevaarlijk. Naast al genoemde risico's kun je jezelf zo ook een arteriële trombose bezorgen die tot een hersenembolie (beroerte) leidt.
Lijkt me de kick niet waard.