is het in de puberteit zo dat je dingen opeens denk die helemaal niet waar zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat kan: Je kunt denken dat je te dik. te dun, te lang of te klein bent. Of te lelijk. Of en dat is even erg, denken dat anderen dat van je denken.
Ookdat je ouders er vreemde ideeen (lees ouderwetse) op na houden, wat betreft feestjes en thuiskomen.
Maar troost je, vaak gaat het over, en als je het zelf in de gaten hebt, kun je jezelf even toespreken dat het ook anders kan zijn.
anneliez
12 jaar geleden
Ik had in mijn pubertijd zoveel rare gedachtes! Ik was bijv heel erg bang om mensen te verliezen waar ik veel van hield en daar dacht ik zo diep over na, dat ik al aan het bedenken was wat ik op hun begrafenis moest zeggen!! Als ik daar nu aan denk vraag ik me echt af wat me bezield heeft? En zo waren er een heleboel
Andere dingen.......die vanzelf zijn over gegaan! De pubertijd is een moeilijke periode, heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
puberietes: da's echt de leeftijd, geloof me, je wordt vanzelf selectiever ;-)
In de pubertijd sta je bol van de hormonen en behalve dat dat tot allerlei (wisselende) stemmingen kan leiden kan je fantasie ook nog op hol slaan. Dit laatste omdat je prefrontale cortex nog lang niet is volgroeid en er dus minder remmingen zijn.