Wie weet een goede, eenvoudige suiker/cholesterol-dieet?

Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een goede, doch eenvoudig voedingsdieet m.b.t. suiker/cholesterol. Alvast onze hartelijke dank

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anti suiker/cholesterol bedoel je?
Anders zou ze de hele dag moeten snoepen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een zo gericht voedingsadvies kun je beter naar een dietist gaan (waar ze ongetwijfeld recht op heeft) om geen mogelijk cruciale foute adviezen te krijgen.
Wanneer je precies weet wat ze wel en niet mag hebben, kun je hier wellicht wel om goede bijpassende recepten vragen. Maar en dieetadvies lijkt me dit niet de aangewezen plek voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
svp niet zelf gaan "dokteren". Er zijn voldoende folders en andere info te vinden bij bijvoorbeeld huisartsen, apotheken en ziekenhuizen.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De dieëtiste zal je ongetwijfeld een zeer goed dieet kunnen geven.En ook verantwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je moeder suikerziekte heeft, en een te hoog cholesterol kan ik je alleen maar advieseren om naar een dieetiste te gaan, die hebben de beste adviezen die up to date zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad kun je denk ik het beste samen met haar naar een diëtist gaan. Die kan je helpen aan een goed (en hopelijk ook eenvoudig) dieet.

Advies van een diëtist wordt gewoon vergoed, na een verwijziging van de huisarts: "Dieetadvisering is opgenomen in de basisverzekering. De basisverzekering vergoedt 4 behandeluren per jaar per patiënt als de patiënt niet in een instelling verblijft (dus thuis woont). Om in aanmerking te komen voor deze behandeling heeft u een verwijzing van een arts of tandarts nodig."

Zie voor meer informatie, ook over vergoeding van dieetproducten http://www.kiesbeter.nl/eerstelijnszorg/Dietist/Vergoeding/