Moedervlek verminderen/verwijderen ?

Hallo ik heb een moedervlek, ik vind heb erg storend de mensen in mij omgeving niet. Dus ging ik laatst naar de huisarts het was niet cosmetisch. Hij kon hem er dus zo weg laten halen. De kans is echter wel groter op een litteken als je een moedervlek weghaalt op jonge leeftijd. Hoe ouder hoe minder strak de huid dus zit er minder spanning op het litteken, deze kan dan dus goed genezen. Bij jonge mensen met een strakke huid is dit dus niet het geval, vertelde de dermatoloog. uhm dacht ik toen,.. mijn vorige moedervlek kon ook zomaar verwijderd worden zonder enige discussie 'vreemd'

Maar mijn vraag is hoe kan ik een moedervlek verminderen of zelfs verwijderen op een 'safe' manier.
Gelieve geen antwoorden zoals; accepteer zoals je bent.

Toegevoegd na 3 minuten:
sorry kon beter de volgende keer mijn verhaal nalezen zitten wat spelfouten in.
Maar ik hoorde ook dat je dmv. een knoflookblaadje op je moedervlek te leggen dat deze vanzelf afbladert?
Ik accepteer mijn moedervlek voorzover maar heb het gevoel dat hij begint te groeien. Dus graag hoor ik van jullie/u/jou hoe ik deze kan verminderen

Toegevoegd na 7 minuten:
uhm de dermatoloog zei trouwens dat die moedervlek van mij niet kwaadaardig is trouwens, hier ben ik zeker wel voorzichtig mee!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Als de moedervlek groeit, jeukt of bloed, naar de huisarts.

Antwoorden (3)

als ik jou was zou ik er niet zelf aan beginnen.
Bij mij zijn 2 grote moedervlekken op m'n rug verwijderd, een grote moedervlek kan kwaadaardig zijn.
Dit is door de huisarts gedaan. Heel simpel, en je voelde alleen de verdoving, verder niks meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kleine moedervlek kan ook kwaadaardig zijn.
het litteken wat je overhoud is minder zichtbaar dan de moedervlek, de keuze is dus aan jou.
Ik heb toen ik 14 was ook een moedervlek uit mijn gezicht laten verwijderen. Je moet wel heel goed kijken om het litteken te kunnen zien, de moedervlek was (vond ik) veel storender.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een moedervlek kun je alleen laten wegsnijden, er is geen andere optie.