heeft een adamsappel 2 uitstekende (voelbare) deelen?

De adamsappel kun je duidelijk voelen het is een soort uitstekende bult of knobbel. Daaronder heb ik duidelijk nog een uitstekende bult om het zo maar even te noemen. Is dat normaal

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

De vorm van de adamsappel kan een klein beetje verschillen, de bovenrand en de onderrand zijn meestal een beetje verdikt t.o.v. het middendeel.
De bovenrand heeft aan de voorkant een V-vormige inkeping, ongeveer 3,5 cm lager kun je de verdikte onderrand voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je adamsappel bestaat uit kraakbeen, het is een soort ring. De rest van je luchtpijp wordt ook beschermd door kraakbeenringen. Verder zit onder je adamsappel je schildklier. Normaal voel je die niet, tenzij hij verdikt is, als je twijfelt moet je daarom even langs je huisarts gaan.