Bloed druk in hoofd?

Ik heb mijn hele leven lang al een chronische bloedneus, wat ik ook binnenkort dicht laat branden. Maar als ik een bloedneus heb of heb gehad krijg ik sinds kort enorme koppijn, het lijkt bijna constant te worden, kan hier een verband tussen zijn en zo ja, wat is dit en wat kan ik hier aan doen?
Bij voorbaad dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geregeld een bloedneus, en ik heb ook een hoge bloeddruk.
Die bloedneus komt vaak door dat ik een hoge bloeddruk heb, maar niet altijd.

Antwoorden (2)

Wat je allereerst moet doen, is naar de dokter gaan. Alleen de dokter kan jou professioneel hulp verlenen. Voor hetzelfde geld word hier gezegd dat het geen kwaad kan, terwijl het iets gevaarlijks kan zijn. Want bloedneus met koppijn kan bij de 1 iets heels onschuldigs zijn, en bij de ander weer iets gevaarlijks.

Begrijp me niet verkeerd. Niet dat je bang word dat je iets gevaarlijks hebt. Ik heb het namelijk niet specifiek over bloedeus en koppijn, maar klachten in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bloedneus die niet voorbijgaat kan heel veel oorzaken hebben en je bent al zo verstandig om naar de dokter te gaan.

Hieronder staan een groot aantal mogelijkheden, alleen maar om je een idee te geven. Het lijkt mij verstandig om meteen een verwijzing te vragen naar de specialist bij uitstek in eerste instantie de kno-arts.

Mogelijke oorzaken van een bloedneus (o.a.):
- aanleg (bijv. dunne neusvaatwand)
- spontaan (bijv. bij droge lucht)
- verkoudheid
- tik, stoot of klap tegen de neus
- verwonding door neuspeuteren, vallen, stoten of vuistslag
- voorwerp (bijv. steentje) in neus stoppen (kinderen!)
- ouderdom
- bijholte-ontsteking (sinusitis)
- gebroken neus (= neusfractuur)
- vernauwde neusslagaders (= arteriosclerose)
- ontsteking van de neusopening (= vestibluitis)
- uitdroging van het neusslijmvlies
- erfelijke bloedvat-aandoening in de neus (= teleangiectasia hereditaria haemorrhagica),
- leverziekten, bepaalde
- bloedarmoede, bepaalde vorm (= aplastische anemie)
- bloederziekte (= hemofilie)
- leukemie (= bloedkanker)
- verminderd aantal bloedplaatjes (= trombocytopenie)
- bloedverdunners (= anti-trombotica)

Op deze site staan ook heel veel oorzaken voor hoofdpijn:
Ceeve